České Švajčiarsko: na Kyjov bicyklom i pešo

Ráno vstávam s očakávaním bohatých raňajok. Tú praženicu v Doubiciach naozaj vedia. Máme bufetové raňajky a práve podľa týchto raňajok spoznať bojovnosť hostí. Objavujeme Kyjovské údile doobeda bicyklom poobede ako turisti. Pešo.

Kyjovské údolí na bicykli

| MTB trek na strava tu > |

Doubice – Zadní Doubice – Hinterhermsdorf – Kyjovské údolí – Vlčí hora – Krásná Lípa

Oddychový, nenáročný, ale stále stojíš, lebo fotíš. Nádhera. Aj taký je tento trek. Motám sa stále okolo meandrov Křinice. Riečky, ktorá celé údolie vyformovala. Okrem prírodných úkazov vidno aj ľudské zásahy. Nečudo. Sme na bývalej čiare. Keby som sa tu motal pred 30 rokmi, asi ma niekto odbachne.

V Zadných Doubiciach prechádzam hranicu a objavujem vojnový pamätník. Posledné dni vojny tadeto prechádzal „pochod smrti“. Prežívší z koncentráku Sachsenhausenu tu iba pár dní pred koncom vojny dokola pochodovali a kto už nemohol, toho odstrelili. Pochody v panenskej prírode môžu mať rôzne podoby. Chcem prírodné krásy a optimizmus, tak sem radšej foto nedávam.

Zadní Doubice

Namiesto toho zamierim na nemeckú stranu a idem po cyklotrase, kam až ma dovedie. Rád to takto robím. Smer neriešim skôr, ako o tretej poobede. Dovtedy je cieľ všade, kde prídem. Už som von z parku. Konečne nejaké brdky. V diaľke vidím rozhľadňu. K nej už tlačím. Zhora je krásny výhľad na panorámu Labského kaňonu a jeho pieskovcové skaly. České Švajčiarsko ako na dlani.

Otáčam to a idem naspäť. Ešte sa rýchlo otočím na prvú glajchu na nemeckej strane. Krásne a kľudné miesto. Býva tu starý nemecký pár a ponúka mi staré knižky. Bol tu aj mlyn. Odtiaľ je rieka splavná. Spúšťali sa tu kmene po vode až do Hřenska.

Kyjovské údolí

V lese je príjemný chládok. V kaňone Kyjovského údolí je síce malebne, ale preletím ho. Teraz je to o výkone. A poobede sa sem vrátim. Po svojich a s mojimi Black Diamonds paličkami.

Otáčam to na Vlčí horu a zase len stáť a stáť. Kurňa veď to sa nedá nefotiť. Je tu ako v rozprávke. Bývať v penzióne, alebo hoteli je veľmi pohodlné, ale ja už roky využívam v Čechách prenájom chalúp. Kde si robím, čo chcem, mám svoje súkromie a nedýcha mi nikto na chrbát.

Krásná Lípa

Pre doobedie a bicykel „padla“. Pohodlne vyklesám 2 km po asfalte do administratívneho centra NP Krásnej Lípy. Prvý kontakt názov nepotvrdzuje. Až keď sa dostane človek na námestie pochopí, ako je tu krásne.

Najmä ak objaví súkromný pivovar Falkenštein s jeho špeciálmi. Určite stojí za to navštíviť aj Centrum Českého Švajčiarska. Ľudia sú tu pripravení a veľa uvidíte aj sa dozviete. Autom sa presúvame naspäť do Kyjovského údolia. Zvyšok po svojich.

Kyjovské údolí po svojich

| turistický trek na strava tu > | Kyjovské údolí – Přehrada – Doubice rázcestí

Na pešo dorážame 7 km v Kyjovskom údolí po turistickej trase. Je tu krásne a ja znova musím potvrdiť, že na pešo človek vidí to isté, ale úplne inak, ako na bicykli. Má sa totiž čas zastaviť. A že sme sa naozaj neponáhľali. Najväčší výkon podala Lejdy. Veď aj večer zaspala ako drevo.

Dáme dve kanasty, ja prihodím dve pivá a ideme skoro spať. Zajtra nás čakajú Vysoká Lípa a Labský kaňon.

Už čoskoro zaradíme České Švajčiarsko medzi ciele 7 kopcov 3 jazerá.

Kardionápravník

Kardionápravník 2024

Po svojich alebo na bicykli. Rozhýbeme ťa. Nakazíme ťa endorfínom, pohybom a zdravým životným štýlom.

MTBiker Petere

Petere- Výjazdy, zjazdy a výzvy na MTB bicykli. Objavujeme nepoznané zákutia Slovenska, zvážnice a singletraily. Sleduj náš instagram aj twitter.