100km Mallorca trails: Port de Sollér

Lehátko so slnečníkom na deň 13,80 €. Stredomorská paela, ako „plate of the day“ za skvelých 18 €. V lete patrí Mallorca all inclusive turistom. Ľahni si, občas sa namoč, do mora nemoč a hlavne jedz a pi a kupuj suveníry.

Mimo sezónu sa však Mallorca zázračne mení. Každý cyklista ju pozná, ako Mekku jarnej prípravy a jesenných dozvukov cestnej cyklistiky. Má však Mallorka čo ponúknuť aj turistom? Vytiahli sme preto bežecké a outdoor vybavenie, trailové tenisky a rozhodli sme sa za 6 dní objaviť najkrajšie turistické traily Mallorky.

Príprava

9,90 € tam a 19,90 € naspäť. No neleť. Seď v robote a pracuj. Sme lakomci a rozhodnutie, či tenisky alebo bicykel bolo veľmi jednoduché.

• Prevoz bicykla ako batožiny 120 €,
  • požičanie solídneho bicykla na týždeň 140 €,
  • požičanie economy car na týždeň 52 €.

Ak to „zošérujeme“ medzi dvoch, aktívna exotika za hubičku a ostrov je náš. Ak chceš zažiť Mallorku, auto naozaj rozhoduje. Všetko je síce do 50 km. Blízko. Ale dostať sa tam treba.

Port de Sollér – Všade samé kozy

Na internete hľadáme články o najkrajších trailoch Mallorky a vychádzajú nám stovky výsledkov. Drvivá časť z nich sú pre nás nezmyselné ponuky cestovných kancelárií, ale našli sme aj dve fakt dobré.

Port de Sollér

Deň 1. Po zlomenom členku sme začali zľahka. Sollér je jedno z najkrajších miest Mallorky. Snáď jediné miesto na svete, kde chodí stará električka pomedzi stoly v reštaurácii na námestí. Tú cestu električkou si nenechajte ujsť. Nostalgia Lisabonu na vás zašumí. Premáva medzi centrom mesta a 4 km vzdialeným prístavom, odkiaľ sme sa vybrali na prvý trail.

Severný trail

Po dvoch neúspešných pokusoch dostať sa na nástup na severný trail popri hotelovom rezorte, ktorý pôsobí že na týždeň tam si treba zobrať hypotéku, otváram radšej Locus. Štart trailu by mal byť tu. Trate tam naznačené boli, ale majitelia hotela si zjavne povedali, že hotelový hosť nemá čo behať mimo rezort. Tak ich preventívne zahradili.

Cestu nachádzame až o kilometer nižšie. Prvé kilometre prechádzame tými najkrajšími olivovými sadmi s prastarými olivovníkmi. Pri pohľade na storočné olivy ma napadá, že najväčší estét a umelec je samotný čas.

Najkrajšie turistické traily Mallorca. Outdoor.
Príroda je najlepší umelec. Ostáva nám len vnímať.

Sme v 200 m.n.m., ale to už sme dnes boli niekoľko krát. Dole aj hore. Dnešný 15 km „zľahka“ trail sme plánovali zakončiť skalným výstupom okolo Puig de Bálitx (550 m.n.m,) keď tu zistíme, že cesta tam je tiež prehradená. Zákaz vstupu súkromný pozemok.

Trail Sollér

Okolo nás idúci nemci informujú, že druhý koniec trasy je takisto prehradený. Ale na konci je nádherná terasa, kde si môžme dať výborný pomarančový džús. Trochu si zakonšpirujem. Developeri a hotelieri asi pochopili, že bohatý turista s vyvrtnutým členkom a rozbitou hlavou asi nebude to najlepšie PR pre návštevnosť hotela a preventívne zasiahli.

V ponuke je iba bezpečné nebezpečenstvo. Aký to omyl.

Trail viedol cez rozsiahle pozemky maníka, ktorý si na mieste prehradenia otvoril stánok. Postavil tam vyhliadkovú terasu a predával práve ten čerstvo odšťavnený pomarančový džús, olivy a lokálne víno. Dobrý marketingový koncept. Prečo ich púšťať ďalej, keď tu každý môže ostať stáť. V trhovom kapitalizme sa už zorientovali aj bežný Mallorčania.

Fakt tie džúsy

Nechávame mu 2 x 2,5  € za dva fakt dobré džúsy s bonusovým výhľadom na more a vraciame sa späť. Škoda. Rozhodneme sa teda pre prídavok.

Výstup na Torress

Pevnosť Torress – Port de Sollér

Torress je pevnosť, ktorá strážila prístav proti pirátom. Objavujeme tu neoficiálne single traily, zjavne na horáky. Fajne. Priestor aj na MTB. Chceme sa spustiť k hotelovým komplexom a ďalšie prekvapenie. Opäť trail prehradený. Turistov si tu naozaj vážia. Ak sú v rezorte, treba ich tam zavrieť. Nachádzame neoficiálnu cestičku okolo skalného masívu. Je tam čosi ako jaskyňa. Hore zisťujeme, že je to len výklenok, ale parádny. V skalách sú lezci. Veľa lezcov. Mallorka má teda čo ponúknuť aj climberom.

Po 4 hodinách pohodového trailu sa spúšťame k autu. Ponáhľame. Ide búrka. A nie ledajaká. Po tej včerajšej ostala na severovýchode ostrove doslova spúšť a 11 mŕtvych. Mali sme šťastie, že bývame na druhom konci. Náhlime. Začínam cítiť následky zlomeného členku. Radšej 20 km do kopca, ako jeden v tempe zo strmého kopca.

Kadejaké insitné umenie v skalách nájdeš
Insitné umenie priamo v skalách

Navečer relaxácia. Aby sme predbehli búrku, presúvame sa na severný koniec ostrova. Pristávame na Playa de Muro a za pár minút sme vo vlnách. Ach naše otlaky a vďačné nohy. Plávanie v mori považujem za najlepšiu regeneráciu po akomkoľvek výkone. Nohy chrochtajú blahom. Po 30 minútach padajú prvé kvapky. To nás neserie, ale tie blesky áno. Urýchlene sa presúvame domov, kde nás čaká skvelá Rioja.

Ďalšie časti 100km Mallorca trails

Kardionápravník

Kardionápravník 2024

Po svojich alebo na bicykli. Rozhýbeme ťa. Nakazíme ťa endorfínom, pohybom a zdravým životným štýlom.

Petere Hiker

Cestovanie hiking. Reportáže, hiking, turistika, hory, Alpy a cestovateľské zážitky restartnisa. Sleduj náš instagram a zapoj sa do FB skupiny Cestovanie hiking. Tipy na aktívnu dovolenku.