12. správa o tréningovom procese

Masérka stratená na Niagare

Nový objemový týždeň štartujem predrízkovým kolečkom. Dnes sme začali s kadenčnými intervalmi. Stále viac si uvedomujem význam strečingu a regenerácie. K strečingu pripravíme v priebehu týždňa krátky článok s návodom na blogu a k regenerácii iba to, nepodceňujte masáž. Tiež som počul o špičkovej masérke niekde v okolí Trnavy, ktorá však bola prednedávnom na dlhej hosťovačke v USA. Podľa neoverených zdrojov si ju špeciálne vyžiadali na fyzioterapiu Leonardo di Caprio a Angelina Jolie, ale lietadlo sa porúchalo, tak skončila niekde pri Niagara Falls vo vnútrozemí. Teraz už je našťastie doma a masíruje svetové hviezdy hobby športu. Jednu masáž mám u nej sľúbenú aj ja. A pre tých, ktorí chcú pokračovať na tréningovom pláne, na blogu nájdu upgrade úloh na budúci týždeň, ktorý bude okrem objemov zahŕňať aj prvky kadenčných intervalov. Hor sa na Biely Kríž priatelia, budúci víkend volá. Fazuľovica a nerozdelené medaily tiež. A teraz už ten sľúbený rízek. Pripisujem 61,4 km. Dnes ešte nie Pišta ale zajtra, zajtra … STRAVA trek >>>

O kríze stredného veku

Dnes mi niekto povedal, že ak si 50 ročný chlap dokazuje že zvládne to, čo 20 ročný, že to je kríza stredného veku. Pesimista by povedal: „Možno“. Optimista by povedal: „Užívaj si tú chvíľu, možno je to posledné emočné vypätie v tvojom živote.“

Viedeňské párky v akcii

Dnes ráno sa objavila v Bratislave tajná zákulisná správa, že na západ od nás, v Rakúskom Nickelsdorfe vraj predávajú diétne viedenské párky s 90% zľavou. Hneď sme vyrazili. Doleteli sme tam 30 km/h rýchlosťou. Ale neverte rečiam. Nič nebolo. A preto dobrá rada. Ak chcete lacné párky, šetrite čas a nohy. Ak však chcete natrénovať nejaké objemy, Nickelsdorf.nie je zlá voľba. Pripisujem 71,1 km. STRAVA trek >>>

Samozber jahôd už v marci

Na fejsbúku sa začali šíriť správy, že v Maďarskom pohraničí následkom prudkého oteplenia predčasne spustili samozber jahôd. A jahody ja rád. Tak som tam rýchlo cez obednú pauzu vybehol a zasa hoax. Neboli ani zakvitnuté. Neverte všetkému, čo je na internete. Nenašiel som ani jahody, ani 12 mesiačikov. Ale pripisujem cez obednú pauzu, ako ma tu ktosi inšpiroval, 42.3 Km. Do zbehania priatelia. STRAVA trek >>>

Staromestská časovka

0,8 km v presvedčivom tempe za 14 minút. 🙂 Všetky veľké ciele začínajú malým krokom. Pridávam dnes druhú „symbolickú“ fázu. Zmyslom kardio nápravníka je štartovať a motivovať ľudí. Nadchýnať ich pre pohyb a aktivitu. Som rád, že sa nám podarilo spojiť začiatočníkov, hoblíkov i eliťákov, mladých i starých a vytvoriť tak spoločnú komunitu, ktorá má navyše aj spoločný cieľ. Jedni podporujú druhých. Preteky nie sú prvoradé. Kardio nápravník je oslava pohybu a aktívneho životného štýlu. Vzájomná podpora. Preto budem rád ak oceníte, môj symbolický nevšedný večerný výkon 0,8 km vo veľmi pohodovom prechádzkovom tempe. A prispejete aj vy podľa svojich možností do spoločného cieľa. Obuj tenisky, nachoď, nawalkuj, nabehaj, daj koľko dáš. V čase, ktorý ti je príjemný, táto výzva je pre teba. A skúsme tú zemeguľu všetci spolu dať. STRAVA trek >>>

Červení mužíčkovia v Baťovciach

Už od rána som mal taký zmiešaný pocit, že sa niečo deje. A potom som si to vypočul. V Baťovciach (Partizánskom) sa objavili červení mužíčkovia, ktorí údajne plnia ľuďom všetky priania. Nelenil som skočil na bajk a šlapem do Partizánskeho. Tento krát to bola pravda, červeného mužíčka som naozaj našiel. Spýtal sa ma, po čom túžim. Povedal som mu, že v tom hnusnom protivetre by som privítal silnú motorku. Povedal mi, že hneď na kraji Partizánskeho sú zelení mužíčkovia, ktorí rozdávajú zadarmo motorky. Išiel som sa presvedčiť a pravda to bola iba čiastočná. Zelení mužíčkovia naozaj existujú. Iba že nie v Partizánskom, ale v neďalekých Oslanoch. A nerozdávajú motorky, ale predávajú drahé bicykle. Navyše sa so mnou vôbec nerozprávajú, väčšinu času posedávajú na stacionárnych bicykloch a pozerajú pred seba. Otočil som sa a obrátil sa späť. Zase som sa nechal riadne napáliť, ale keď ja tak veľmi verím. Na dôkaz prikladám fotodokumentáciu, ktorá jednoznačne preukazuje prítomnosť zelených aj červených mužíčkov aj moju komunikáciu s nimi. A mimochodom pripisujem ďalších 70,8 km 🙂 Vďaka mužíčkom som sa prebojoval na krásne tretie miesto. STRAVA trek >>>

Že vraj sa nad Slovenskom sťahujú mračná. Bol som to preveriť, kecali. Zatiaľ. Plán B to istí. Pripisujem 52.2 nech si aspoň na chvíľu užijem v tabuľke pocit prvenstva. Dnes som bol ráno dokonca prvý. V kuchyni. STRAVA trek >>> A ak sa chcete dozvedieť niečo o intervalových tréningoch a zlepšení výkonnosti, čítajte tu >>>

Sobotné stretko na Bielom Kríži v ohrození

Hrozia kruté arktické zimy, víchrice, orkán, možno prietrž mračien, potopa. Dnes sa ma pýtali dvakrát, či máme plán B kvôli počasiu. A áno máme.

• Plán A: zober krátke tielko, slnečné okuliare a ideš,
  • Plán B: zober si pršiplášť, teplú mikinu (nebudeš predsa mrznúť) a vidíme sa na tom istom mieste.

Zajtra začneme riešiť, kto bude behať, kto chodiť a kto bajkovať. Ja bajkujem. A mimochodom kto vyzdvihne Peta Hozu? Príde až z Oravy?

Už niekoľko dní tamtamy tajne bubnovali, že na Bielom Kríži bude v sobotu skvelá fazuľa, pivo a kopec super ľudí. Neváhal som a rozbehol som sa z Peknej cesty, trielil som priamo cez les, aby som bol medzi prvými a ušlo sa mi. Výnimočne neklamali. Prvý som síce nebol, už ma predbehol nejaký Pišta Kollárik, ale inak všetko sedelo. Výborná fazuľovica, oraváci, slivka, kopec vyšportovaných báb a skvelá partia. Prvýkrát, čo som nenaletel. Do zbehania priatelia. Aj nejaké fotky budú, ale zajtra, zajtra. STRAVA trek >>>

Polárne kosatky vplávali do Bratislavy

Prvá správa, ktorú som dnes ráno objavil na fejsbúku informovala, že v Rusovskom ramene medzi Bratislavskými hausbótmi uviazli tri biele polárne kosatky. Vedci zistili, že ich dlhá cesta cez Panamský prieplav, Bosporskú úžinu, až do Čierneho mora by sa v Turecku skončila, keby omylom nevplávali do rumunskej časti Dunajskej Delty. Tu sa stanoviská vedcov odlišujú, ale má sa zato, že im zachutila namiesto slanej morskej, sladká dunajská voda. Zobral som hneď dva balíčky hroznového cukru, (neviete vždy sa môžu na niečo hodiť) a utekal som sa na ten prírodný úkaz pozrieť osobne. Doslova som tam letel 33 km/h. Ćo by ste povedali. Zase hoax. Naspäť som išiel o poznanie pomalšie. Ak by si niekto z vás myslel, že to bolo silným protivetrom a mojimi slabými nohami, ste na omyle. To len moje sklamanie, že opäť (okrem 26.3 km, ktoré si zapisujem) som nenašiel okrem konského hovna na moste cez Dunaj vôbec nič. Príjemnú obednú prestávku všetkým. STRAVA trek >>>

Ilegálne prekročenie západných hraníc

4 ma vyzvali aby som s nimi ilegálne prekročil západné hranice. Spolu s Ignacom aj Fridrichom aj Bedrichom aj Gratom sme potichu utiekli z roboty, aby nás šéf nevidel, sadli sme na bicykle a šlapali na Hainburg. Štátna vlajka, na pol žrdi, betónová opancierovaná závora bola naozaj spustená a pred bunkrom stali dvaja v maskáčoch. Strieľali však po nás iba smutnými pohľadmi. V Hainburgu sme sa otočili a vrátli sa domov. Predsa len svoje ženy, svoju prácu i domovinu máme stále radi. Pripisujem prvú fázu 50,8 km a tá druhá, porobotová krčmová bude pripísaná až zajtra. Bajku zdar priatelia…  STRAVA trek >>> A návdavkom porobotná dorážačka v duchu cibrenia anglickej konverzácie. Fakt som tentokrát nevedel, mám ju absolvovať s Jimom, Johnym, alebo Jackom? Íri vyhrali. STRAVA trek >>>

Dnes len krátka rekapitulácia. V Deutsch Haslau vraj vyrašil prvý medvedí cesnak. A predstavte si, bol. Tiež ma upozornili že mám očakávať búrku nad Bosorkou. Tak táto predpoveď nevyšla. Bosorka zavretá, Búrka nikde, tak som sa premiestnil na pivo pod Starý most. A tu sa to stalo. Prišiel on. Myrec pán Bouře. Dunaj zastal, mraky sa rozleteli a tzv. kreatívny brainstorming ovládol Petržalskú stranu Dunaja. Tak sme pochopili, že veľa vecí budeme robiť lepšie. Ako? Uvidíme. Dorazil som domov a čakala ma ďalšia búrka. Tentokrát búrka v mixéri. 1 poľná uhorka, 1 jabĺčko, všetky polozvädnuté paradajky, kokos, bio citrón a … medvedí cesnak. Veľa medvedieho cesnaku. Pripisujem 70,1 km a mimochodom vidíme sa budúci utorok. Kde, to vám ozrejmí Myrec pán Bouře. Prajem príjemný večer. A mimochodom ten Kolárik ma v tabuľke cyklo výkonov trochu serie. 🙂 STRAVA trek >>>

13-12-11

Ráno som zapol televízor a bolo to tu. Doba Ľadová, závažný odstrašujuci dokument, v ktorom prežije len Mamut, Tiger a Leňochod – potomok človeka. Doba Ľadová údajne začne tým, že sa v noci zmení čas, (údajne až o hodinu) a hneď potom na svete zamrzne všetka voda a neostane ani na polievanie záhrad a umývanie nôh. Neveril som vlastným očiam. Veď v tej istej telke hovorili, že k časovej zmene má prísť už túto noc. Zobral som teda Lejdy (psa), veď kto vie, čo sa môže stať a v panike som začal obiehať chotár. Dobehol som pre istotu aj k Hajnoveskému rybníku. Kecy. Bludy. Odrb. Znova hoax. Ako vidíte z priloženej fotodokumentácie vody je všade dosť. Verte mi. Bol som tam. A videl som to na vlastné oči.
Tento deň bol venovaný všetkým zvädnutým bežcom. Pripisujem 24,7 km a Lejdy 13 km. Prečo Lejdy menej? Dnešný beh som oficiálne nazval 13-12-11. Mal by som si vlastne pripísať o 12 viac. Kríza pred tým, kríza potom a tá dvanástka v strede ma zachránila. Krásna, vychladená, orosená priamo z Budvaru. Predkladám vám 2 varianty toho čo sa stalo: Var. A Po 13 km som sa vrátil domov pre Lejdine krásne modré oči. V ktorých som mohol po prvej desine čítať. „Seriem na to. Páľme už odtiaľto do prdele, do tepla domova, ku krbu, na gauč, do tepla, k paničke. Toto fakt nepotrebujem.“ A ja ako humanista som nemohol tej nemej tvári odolať. Je tu aj variant B: Po prechode na bajk, som beh trochu obmedzil a poviem vám mal som toho po desať km plné kecky sám. Skapínal som. Skučal som. Vyhovoril som sa na unavenu Lejdy, prišiel som domov, otvoril som Budvárek a pri regenerácii som so povedal: „Čo som to tomu Mirovi a Ánrymu sľúbil? Zas si zo mňa budú štvrťroka usierať, že som to nedal.“ A to som (ako iste pochopíte) dovoliť nemohol. STRAVA trek >>>
Do zbehania priatelia. Vdíme sa v utorok na Železnej studničke s Myrcom.

Yetti v Karpatoch

Pišta si povzdychol. Kilometre. Furt len kilometre, pot a slzy ! Ale duchovná a objaviteľská stránka sa stráca! Preto dnes výnimočná správa! Vážení priatelia… dnes, počas cesty na BK, sa potvrdila senzácia! Povesť o Karpatskom Yettim sa potvrdila ! Stopy na asfalte pri odbočke na Haluzickeho pomnik !

Zase nedeľa

Opäť nedeľná predrízková. Ale to už je budúco týždňová story. Hanka mi povedala, že ak nebudem dosť rýchly, nestihnem nedeľný teplý rízek. Robil som, čo som mohol. Na bajku pripisujem 24,7 km a prvú tohtoročnú KOM. To hecovanie sa tých 55 ročných polo senilných páprdov s krízou stredného veku, ktorí si musia stále niečo dokazovať, no strašné …. STRAVA trek >>>

Petere

Nadšený biker a bloger, ktorý sa dá bláznivo nahovoriť na akúkoľvek výzvu. Jazdí s radosťou, pre dobrodružstvo, zážitky a endorfín. Jazdí cestu i horu, nie je mu cudzí ani e-bajk. Zakladateľ združenia a blogu Reštartnisa. Reportáže, hiking, turistika, hory, Alpy a cestovateľské zážitky. Sleduj náš instagram aj twitter.