Ako vypočítať denný kalorický príjem počas chudnutia?


  1. Existuje veľa stránok, na ktorých si môžete vypočítať kalorické hodnoty potravín. Napr.:
    kaloricketabulky.cz (v kolonke potraviny si jednoducho vpíšte svoju potravinu a načítajte hodnoty)
  2. Spomeňte si, čo ste zjedli za deň v čase hojnosti (keď ste ešte nadváhu neriešili) alebo si zmonitorujte aspoň včerajší deň
  3. Nezabudnite na prílohy, pochutiny, majonézy, tekutiny, alkoholy, … všetko za deň
  4. Skúste si spočítať, aký bol Váš denný kalorický príjem
    Výpočet je len pre Vás, pre Vašu informáciu, nemá význam, aby ste si uberali a klamali sami seba.
    Väčšine z nás stačí pozrieť do zrkadla, aby sme videli, kam nás klamanie samého seba dostalo. 
  5. Pozor nepomýľte si kiloJoule (kj) a kalórie (cal) vzťah medzi nimi je
    1 cal = 4.2 kJ
  6. Vypočítajte si svoje BMR (výpočet bazálneho metabolizmu), túto kalorickú hodnotu by ste nikdy nemali podliezť
  7. Aký je rozdiel medzi tým, čo reálne konzumujete a Vašim bazálnym metabolizmom?
  8. Je to veľa? Znížte to. Ale vyrovnane. Vyvážene.
  9. V nasledujúcom grafe vidíte ideálny pomer tukov, cukrov a bielkovín v optimálnom jedálničku

chartbtc

Snažme sa o vyváženú stravu a vyhneme sa zdravotným problémom a vo veľkej miere i jojo efektu.

[pl_section section=”widgets” id=”659789359″]

Reštartnisa

Dávame veci do pohybu. Nakazíme ťa endorfínmi, pohybom a zdravým životným štýlom. Pod touto značkou občas píše zakladateľ, administrátor a bloger projektu Reštartnisa Petere články na tému aktívny pohyb, turistika, beh, cyklistika, zdravá životospráva a životný reštart.

3 komentáre na “Ako vypočítať denný kalorický príjem počas chudnutia?

  1. Aký by mal byť môj minimálny príjem ak cvičím cca 1 hod. denne? A môžem dopĺňať energiu iba proteinovými doplnkami? (tyčinky, nápoje)

Radi by ste niečo doplnili? Prihláste sa mailom alebo FB kontom.

Prejsť na začiatok