Lechnické singletraily: cyklonirvána Severného Spiša

Lechnické singletraily

Iba kúsok od Červeného Kláštora s nádhernými pohľadmi na Tri koruny Pienin. Príbeh začína aktivitami cyklonadšencov ale najmä miestneho starostu Jozefa Musalu, ktorý sa rozhodli vdýchnuť dušu Lechnici cyklotrailami. Singletraily Griftof a Špica si získali veľmi rýchlo skvelú reputáciu u väčšiny MT bajkerov. Rozhodli sme sa ich preto osobne vyskúšať a následne zaradiť medzi ciele 7 kopcov 3 jazerá.

Malá obec v srdci Severného Spiša začala bicyklovať

Vyrážame skoro ráno z Litmanovej. Chcem byť na trailoch ešte z rána. Je jeseň a riziko zavretia trailov kvôli údržbe dosť veľké. Pred deviatou sme v Lechnici. Zvažujeme kde zaparkovať. Evidentne tu už zopár áut s cyklonosičmi už stojí. Máme sa trepať ešte vyššie? Odparkujeme pri kostole a vysadáme.

Jesenné rána v Lechnici ponúkajú divotvornú atmosféru. Oblaky hmly a inverzie sa striedajú so slnkom. Meteorológovia sľúbili skvelé počko.

Míňame rampu s parkoviskom, ktorá naznačuje že ideme správne. Len stále hore. Stúpame ešte asi kilometer, kým sa dostaneme na križovatku, ktorá oddeľuje Griftof a Špicu. Volíme Griftof.

GPX trasy Lechnické singletraily

Singletrail Griftof

Stúpavý Griftof
Lechnické singletraily
Scenérie Pienin

Už prvé metre ma presvedčujú, že reputácia je na mieste. Na lepšom stúpavom traily som snáď ešte nešiel. Neskutočný adrenalín ale pritom pohoda. Zábavné a hravé. Asi sme to hore nedali najväčšou rýchlosťou, rozhodne však s najväčšou pasiou. Ľudia z Lechnice by si zaslúžili vyznamenanie.

Padavý Griftof

Klesavý trail nie sme schopný prejsť na jeden šup. Dôvod je prostý. Tie výhľady a panorámy na všetky strany Pienin sú fakt úchvatné. Zhruba v polovici padania sa trail postupne mení a vsedle okolo šajby aj trochu dupneme do pedálov. Z lesného chodníka sa Griftof mení na lúčny trail s výhľadom na srdce Pienin, Tri koruny.

Lúkou na Tri koruny

Ako ho popísať, skvelý, hravý a vhodný aj pre menej technicky zdatných cyklistov. S nádhernými výhľadmi. A určite si ho treba dať ešte raz. A znova, znova. Aj takto sa Griftof zapísal do našich hláv. Padáme do stredu dediny.

Selfie pri kríži

Prielom Dunajca

Pltníci na Dunajci
V prielome Dunajca

Chceme trošku skľudniť hormón, tak sa zvezieme k prielomu Dunajca a potiahneme to až k Poľskej Sczawnici. Ale úprimne, po Lechnici je celý prielom Dunajca čistá výletná nuda preplnená turistami a suvenírmi. Oživujú to pltníci. Odchádzame s pocitom, že toto je pre iných.

Navečer sa do Lechnice vraciame. Čaká nás Špica a Lechnické singletraily.

Singletrail Špica

Na vrchu Špice
Držte si klobúky

Výstup je kratší ale o poznanie jedovitejší. Občas aj zosadneme a potlačíme. Temer na kopci je stopka. Vrátka. Chvíľku mi trvá pochopiť že si mám otvoriť bránku a pokračovať cez lesnú škôlku ďalej. Za kopcom sa terén otvorí a potom je to už len čistá cyklistická Nirvána.

Špica singletrail

Viac technických prvkov

Cestou stretávame zopár výkonnostne ladených rodín aj skupinku s deťmi a trénerom. Špica je skvelý tréningový trail.

Pre zdatných bajkerov je tu aj spojovací singláč Gvizd. Ten sme ale nedali.

Pohľad na Tri korny
Skvelý tréningový trail

Záverom

Musím pogratulovať Lechničanom a ich starostovi. Bol som už pozvaný na viacero novobudovaných cyklotrás. Mnohé mi však pripadali skôr ako práčka na Eurofondy pre lesákov a poľovníkov, než ako skutočná zážitková vec pre turistov a MTB nadšencov. Je rozdiel ak to robia bajkeri z nadšenia. Lechnické singletraily sú skvelé.

Takto to treba robiť. Skvelá práca so skvelým výsledkom. Gratulujem a verím že sa sem znovu čoskoro vrátime.

Ďalšie články MTB

Kardionápravník

Kardionápravník 2024

Po svojich alebo na bicykli. Rozhýbeme ťa. Nakazíme ťa endorfínom, pohybom a zdravým životným štýlom.

MTBiker Petere

Petere- Výjazdy, zjazdy a výzvy na MTB bicykli. Objavujeme nepoznané zákutia Slovenska, zvážnice a singletraily. Sleduj náš instagram aj twitter.