Poloniny, Kremenec a Sninský kameň po slovensky

sobota… cesta na Východ je pre mňa cesta domov… pre mňa… to nie je ďaleko…. len,niekedy pomaly… všade je to ďaleko, kde nikoho nepoznáme… cestu si užívame… Beckov… Strečno… Liptov… Tatry… Spišský hrad… stále je načo pozerať… máme krásnu krajinu!.. Cesta do Sniny nám trvala 5 hodín niečo… keby sme vedeli… aj Golonku by sme vzali… mali sme voľné a aspoň by si to natrénoval… sme na mieste… ubytovanie… obed… nákup… a ideme… smer Zemplínske Hámre-lom.

Poloniny, Kremenec a Sninský kameň po zemplínsky

Cesta po modrej je celkom výdatná. Robíme si prestávočky a dopĺňame tekutiny… ticho.!.. pozerajte… malá opustená srnka… chúďatko…. rozhodnutie bolo tvrdé… pokračujeme… až som banoval, že som ju zbadal. Sme skoro hore. Lezieme po schodoch a zrazu som sám. Prvý pohľad hovorí, že sa blíži búrka…. a veľmi rýchlo. Tresk! Už je to počuť aj vidieť.

Pár záberov a ústup. Miloš je prvý. Nemá to cenu! Tresk! Ideme ! Skala počká! Nič sa nám nestalo. Zajtra ideme na Kremenec… a potom ďalej.

deň 1 na Kremenec

…hovori sa, že všetky cesty vedú do Ríma… tá naša vedie na Kremenec… ale tam nekončí…. čaká nás hrebeň….

Poloniny, Kremenec a Sninský kameň po zemplínsky

Kremenec- Sedlo pod Čierťažou- Jarabá skala- Pľaša- Ruské sedlo….

nedeľa ráno 5:00…. nasadáme do auta smer Nová Sedlica. Náš šofér sa volá Miro… a je to správny chlapík. Robíme si prestávku… hlavne Miro na cigaretku… nám sa ponúka výhľad na Starinu…. paráda.. v Uliči si pozeráme miniatúry kostolíkov… veľmi pekné…… cestou sa zastavujeme v Zboji na polícii… neviem či to treba, ale Miro je domáci… vyzná sa…

Konečná, vystupovať. Lúčime sa. Uvidíme sa v pondelok…. je 6:30…. ideme do lesa… moji parťáci a kolegovia Jaro a Miloš sú vpredu, ja tvorím zadný voj… stretávame skupinku turistov…. dosť ospalých, ktorí spia len tak pod plachtou…. šlapeme… les si hrá svoju pesničku… no nádhera…… pokračujeme ďalej.. sem tam nejaká vodička… les je nádherný…. trošku adrenalínu na lavičke cez potok, ale zvládli sme to. Cesta nám dobre ubieha… kecáme… mlčíme… počúvame…. šlapeme a bojujeme s blatom. Kremenec nebude zadarmo….. je to pekný výšľap!

Poloniny, Kremenec a Sninský kameň po zemplínsky

Tak som tu! Hurá!….dávame si pauzu… fotky… debata… lúčime sa s Poliakmi a ideme ďalej…. Počasie sa mení… asi niečo bude. Parťák Miloš je trošku nervózny…. neznáša búrky. Sedlo pod Čierťažou využívame na prestávku…. okolo nás hrmí…. stále sa to nejak moce okolo nás… pol hodiny nám prospelo… a búrka ustala… to je fajn. Hore kopcom, dolu kopcom… k tomu blato… ale ešte som nespadol. Ideme… odpočívame… občas sa nám ponúka výhľad, ako na Jarabej skale…. zase to nad nami hrmoce… pol hodinka v lese… berieme si niečo do dažďa a vpred na Pľašu.  Trochu prší a fúka vietor. Ochladilo sa. Výhľadov tu možno nie je veľa, ale sú taķé, aké ste ešte nevideli.

Ķľud a pokoj. Zatiaľ sme na chodníku nikoho nestretli. Je po búrke aj po daždi. Sme na Kruhliaku. Čaká nás už len zostup do Ruského sedla. Klesáme do sedla… a už som na zadku… tak to prišlo… a ja, že to bude bez pádu… po náčelníckej porade zostupuje do Cichej doliny…. nocľahy majú…. polievku… pirohy… aj pivo… jednoduchá chatka…. je 18:30… sme v cieli prvého dňa…. 🙂

Poloniny 2.deň…

ešte malý zážitok z večera… chatár nás ubytoval… predal nám… polievku… pivo… zinkasoval… a… bol.. fuč… do rána sme boli na chate sami… keby sme vedeli…. tak si tých pív si kúpime viac… aspoň… tri… abo štyri… a ne dva… jak… sa hovorí u nás…. takže… nazad do Ruského sedla a smer Balnica…. oproti včerajšku to je úplná pohoda…. sem tam sú úseky, keď vyjdeme z lesa… a už riadne vypekajú…. v lese je príjemne…. už niekoľko kilometrov sledujeme v blate stopu… ale nevieme… čo to je… stále sme nikoho nestretli… cesta nám ubieha a blížime sa k Balnici…

Je tu veľa detí z Humenného, asi školský výlet. Opekajú, grilujú a prekrikujú sa… Sklep je zavretý a vláčik… nejde … tak sa ideme občerstviť niekde do chládku… no a teraz už len dolu… cesta vedie cez náučny chodník… a máme možnosť obdivovať vysoké jedle… buky… smreky… duby… smrekovce… každý chodník raz končí… tak aj naša cesta…. sme von z lesa… slnko nám dáva zabrať…. prvá zmienka…. o Osadnom…. minerálny prameň…. jój…. pivko…. dal by som si…. pridávame…. finiš… stretáme prvých domácich… kde je tu krčma?…. pri medveďovi do ľava… a je živý?…. nie drevený…. už sme tu…. hurá…. dali sme to.

Pred krčmou je zopár domácich…. koľko piva chlapi?… Iba sme veci položili… pivo parádne… tak ešte tri… a už sa rozprávame s Borisom, o tom kto tu všetko bol…. Miro už prišiel tiež

Zbohom… ale Dovidenia…. ideme do Sniny… ráno nás čaká Morské oko a Sninský kameň…

a že vraj na Východe nič nemáme…

…utorok ráno…

treba sa zbaliť… raňajky, káva, rozprávame sa… čo keby sme išli ma Morské oko… a Sninský kameň… Tak dobre, poďme, sme príliš blízko aby sme to obišli… Miloš nás bude podporovať z bufetu…. má malý problém tak ideme vo dvojici… zo začiatku to ide riadne do kopca… driapeme sa po chodníku…. ani sa nenazdáme a sme hore… sláva… všetko nám vyšlo…

Nebudem opisovať, čo sme videl. Vyberte sa sami a objavte to… prežite vlastné zážitky… aby ste mali na čo spomínať… Trochu nás bolia nohy, ale to ticho a kľud sa nedá zaplatiť. Wifi žiadna, signál nehľadaj…. cheche… čo už… musíme ísť domov… verím tomu, že sa ešte vrátime…

taký malý chrobák v hlave už je 🙂

Ak si chcete prečítať reportáž v Zemplínštine čítajte tu >

Kardionápravník

Kardionápravník 2024

Po svojich alebo na bicykli. Rozhýbeme ťa. Nakazíme ťa endorfínom, pohybom a zdravým životným štýlom.

Reštartnisa

Dávame veci do pohybu. Nakazíme ťa endorfínmi, pohybom a zdravým životným štýlom. Pod touto značkou občas píše zakladateľ, administrátor a bloger projektu Reštartnisa Petere články na tému aktívny pohyb, turistika, beh, cyklistika, zdravá životospráva a životný reštart.