Roadtrip Slovakia: deň 3. Na Telgárt cez route 66

Deň 3. Štvrtok 17.09.

Tretí deň pokračujeme po našej road „sixtysix“ a cestou míňame Chramošský viadukt.

Chramošský viadukt

Viadukt zaujme svojim technickým prevedením. Klenbový most má polomer 300 metrov a tvorí ho 9 oblúkov. Dĺžka viaduktu dosahuje 113,6 metra a zanedbateľná nie je ani výška 18 metrov nad údolím, ktoré premosťuje. Tento most patrí medzi najpozoruhodnejšie železničné stavby Slovenska, je súčasťou trate Červená skala – Margecany.

Veľká lúka

Pokračujeme na lúku plnú sysľov, zaskočí nás však uzavretá cesta II/531, takže nás čaká nekonečne dlhá obchádzka cez Brezno. Všetko zlé je ale na niečo dobré. Dobré v tomto prípade predstavujú buchty od Falťanov, ktoré predávajú vedľa salašu Zbojská. Hrdia sa titulom „Endemit medzi buchtami“ a musíme potvrdiť, že s výnimkou slivkovo-škvarkového onô zo salašu Krajinka sa im ťažko niečo vyrovná. Na protiľahlom kopci je pekná rozhľadňa so zvonicou, kde si môžete zazvoniť. My sme si veru že zazvonili.

Teplý vrch

Dnešný deň by sme radi zakončili na Teplom vrchu a keďže máme so sebou i stan, plán bol rozložiť ho v kempe Ormet na Teplom vrchu. Kemp však od 17.9. (rozumej v deň, keď sme tam prišli) v súvislosti so šírením nákazy COVID-19 uzavreli. 🙁 A tak nám neostáva nič iné, ako pokračovať ešte chvíľu v ceste, ubytko sme si našli vo Fiľakove. Veľmi nás zaujal Fiľakovský hrad, ale prišli sme neskoro a na druhý deň otvárajú až o 10:00 a to my už musíme byť na ceste. Škoda, možno nabudúce.

Kompletný roadtrip, ďalšie časti

1. deň: Sklabiňa a Dúbrava
  2. deň: Severným Spišom, Stará Ľubovňa
  3. deň: Na Telgárt cez Route 66
  4. deň: Hrad Šomoška a skalné obydlia v Brhlovciach
  5. deň: Topoľčianky a Haluzická tiesňava

andrea a lubos remekovci

Veční optimisti, nadšení turisti a dobrodružný milý mladý pár, ktorý so svojimi psami objavuje krásne miesta nielen Slovenska. Ďalšie články autora >