Veľká Chochuľa zimný turistický výstup

Sme milovníci zimnej turistiky a keďže zima pomaly končí, chceme si ešte vychutnať posledné krásne dni v zasneženej prírode. Berieme si dovolenku. Náš dnešný cieľ je Veľká Chochuľa zimný turistický výstup. Aj keď ju dnes budeme brať ako bonus, lebo po predchádzajúcich horúcich dňoch sneh veľmi zmäkol a vieme, že to nebude ľahký výstup.

Autom prídeme z Hiadľa až po pamätník a už pri aute si zakladáme mačky, lebo chodník je zľadovatelý. Kráčame lesom. Úžasné ticho, počujeme len svoj dych a zasekávanie sa mačiek do ľadu. Popred nás prebehne čierna veverička.

Hiadeľské sedlo

Asi po hodine prichádzame do Hiadeľského sedla. Tu sa občerstvíme  a trochu si oddýchneme od ťažkých batohov so zimnou výbavou. Čím vyššie ideme je snehu viac a viac. Je nám jasné že bez snežníc to ďalej nedáme.

Prejdeme pomerne strmým lesom a je pred nami najťažší úsek dnešnej túry a to je strmý výstup po zimnom značení na hrebeň. Boli sme tu pred tromi týždňami, no podmienky sa nedajú ani porovnať. Sneh je taký mäkký a je ho tak veľa, že sa zabárame miestami až po pás, takže nevieme, čo bude lepšie, dať dole snežnice, alebo sa vytrápiť bez nich.

Veľká Chochuľa zimný výstup

Stretli sme partiu, ktorá to vzdala.

Asi po pol hodine sa ocitáme na hrebeni. Tu je už chodník lepší. Je celkom dobrá viditeľnosť, takže za tú drinu dostávame krásnu odmenu vo výhľadoch.

Prašivá

Prichádzame k tabuli „Prašivá“, dlho sa nezdržíme, lebo chceme pokračovať na Veľké Chochuľu, tak aby sme neboli v časovom strese.

Prašivá zimný výstup

Na hrebeni stretáme partiu skialpinistov a trochu so závisťou počúvame, že už sú na lyžiach tretí deň. Vyrážali z Telgártu, jeden nocľah na Andrejcovej a druhý na Ďurkovej, konečná Donovaly. Pokecáme a pokračujeme každý k svojmu cieľu.

Tatranské výhľady

Na hrebeni už nie je veľa snehu, po mokrom firne sľapeme cez Malú na Veľkú Chochuľu. Čím sme k nej bližšie, tým silnie vietor, v nárazoch máme čo robiť, aby sme sa udržali na nohách.

Zimný prechod cez Malú a Veľkú Chochuľu.
Zimný prechod cez Malú a Veľkú Chochuľu

Zopár fotiek a vraciame sa späť, kde menej fučí. Vietor je juhozápadný, tak aspoň nie je taký ľadový. V takýchto extrémnych podmienkach si vždy úsmevne pomyslím tak toto je Šolochov: Príbeh ozajstného človeka. 🙂

Vraciame sa späť, už nikoho nestretáme, len v spomínanom „krutom“ svahu sa partička brodí ešte smerom hore, očividne to nechcú vzdať.

Veľká Chochuľa

Kým sme sa dostali dole na chodník, použili sme techniku plazenia, brodenia, kotúľania a spúšťania sa po ešte mokrejšom snehu, ako bol ráno.

Pomerne rýchlo zbehneme do Hiadeľského sedla a za čvirikania rôznych spevavcov až k autu.

Dosť sme sa dnešnej túre vytrápili. Často si povieme: „Čo sme radšej nesedeli doma v teplúčku pri kávičke a TV“, no len čo si oddýchneme, už rozmýšľame nad ďalšou túrou, aby sme sa znovu mohli zničiť.

Veľká Chochuľa zimný výstup

Zimná turistika Nízke Tatry

Z vyplavených endorfínov žijeme ešte celý týždeň a ľudia okolo sa čudujú, prečo sa usmievame, keď nič smiešne sa podľa nich nedeje. Veľká Chochuľa zimný turistický výstup v Nízkych Tatrách sa vydaril.

Ajka Tomanová

Volám sa Alena Tomanová. Narodila som sa a žijem v Banskej Bystrici, za čo som vďačná, lebo svoj voľný čas najradšej trávim v prírode a na horách a zo "srdca Slovenska" to mám do ktoréhokoľvek pohoria relatívne blízko. Najviac ma očarila zimná turistika. Neoddeliteľnou súčasťou mojich aktivít je fotoaparát, lebo fotenie prírody a krajiny je mojou druhou vášňou. Vnímam to ako dvojitý zážitok, lebo vo fotografíách si môžem kedykoľvek znovu oživiť krásne chvile strávené na horách. Všetky knihy zožltnú, ale kniha prírody má každý rok nové, nádherné vydanie. Hory sú môj kostol. Ajka Tomanová - Srdcom na horách >