ZSSK z Bratislavy vlakmi na 7 kopcov, 3 jazerá. Ako a kade.

Máme tu jar a hory sa začínajú zelenať.  Turistická sezóna sa rozbieha v plnom prúde. Batoh, karimatka, spacák, možno bicykel. Na to, aby sme objavili krásy Slovenska naozaj veľa netreba. Po minulom ročníku, v ktorom sme vystúpali na Kráľovu hoľu, Poľanu, Martinské hole, Panský diel, Sitno, Marhát, Veľku Javorinu, Popradské pleso a Morské oko, pokračujeme v druhom ročníku v tejto tradícii aj naďalej. Aj vlakom ZSSK. Tentokrát zdolávame Muráň, Krížnu, Roháče, Kľak, Súľovské skaly, Sliezsky dom, objavíme bikeparky na Malinom Brde, v Malých Karpatoch, spoznáme tajomné Poloniny a oddýchneme si na moravskej Pálave.

10 x 20 €

V spolupráci s hlavným partnerom challengu Železničnou spoločnosťou Slovensko, národným prepravcom, otvárame súťaž 10×20. O 10 voucherov na 20 €-ové cestovné lístky na vlaky ZSSK podľa vlastného výberu. Do zlosovania o O 10 cien – v hodnote 20 € sa zaradí každý účastník výzvy, ktorý popri fotografiách z cieľa priloží aj fotografiu cestovného lístka ZSSK, ktorým sa k cieľu dostal.

Aké najlepšie spojenia vedú z Bratislavy po koľajach k jednotlivým cieľom?

Analogicky nájdete napojenia na hlavnej trase Košice, Poprad-Tatry, Žilina, Trenčín, Bratislava. Na naplánovanie ciest z iných miest Slovenska odporúčame navštíviť priamo stránky Železničnej spoločnosti Slovensko, kde si môžete lístok aj online zakúpiť. Na stránku ZSSK.

Velické pleso
Velické pleso

Cieľ vo Vysokých Tatrách dostupný z Tatranskej Polianky. Kľúčovou prestupnou stanicou je Štrba alebo Poprad Tatry.

Tam

  • Bratislava hl. st. 5:33 (IC 521) – Štrba 9:19, Poprad Tatry 9:33
  • Štrba 9:46 – Štrbské Pleso 10:01 (ozubnicová železnica)
  • Štrbské Pleso 10:13 – Starý Smokovec 10:52 (Tatranská elektrická železnica)
  • Poprad – Tatry 9:29 – Starý Smokovec 9:53
  • Bratislava hl. st. 5:55 (R 601 Horalky Sedita) – Štrba 10.20 – Poprad-tatry 10:35
  • Štrba 10:36 – Štrbské Pleso 10:51, Štrbské Pleso 11:13 – Starý Smokovec 11:52
  • Poprad-Tatry 11:29 – Starý Smokovec 11:53

Späť 

  • Starý Smokovec 16:55 – Poprad-Tatry 17:18 (Tatranská elektrická železnica)
  • Starý Smokovec 16:01 – Štrbské Pleso 16:42 (Tatranská elektrická železnica), Štrbské Pleso 16:44 – Štrba 17:02 (ozubnicová železnica)
  • Poprad-Tatry 17:25 (R 612 Ružín), Štrba 17:40 – Bratislava hl. st. 22:05
  • Starý Smokovec 17:55 – Poprad-Tatry 18:18 (Tatranská elektrická železnica)
  • Starý Smokovec 16:01 – Štrbské Pleso 16:42 (Tatranská elektrická železnica), Štrbské Pleso17:16 – Štrba 17:31 (ozubnicová železnica)
  • Poprad-Tatry 18:27 (IC 524), Štrba 18:42 – Bratislava hl. st. 22:27
Krížna, Banská Bystrica, Harmanec, Turiec
Krížna, Banská Bystrica, Harmanec, Turiec

Kopec nad Banskou Bystricou, prístupný z Harmanca, Starých hôr alebo z druhej strany z Turca, cez Blatnickú/Gaderskú dolinu od obce Gader. Medzi Banskou Bystricou, Hornou Štubňou a Turčianskymi Teplicami objavte jednu z najkrajších slovenských tratí s množstvom tunelov, viaduktov a mostov.

Tam

  • Bratislava hl. st. 6:01 (R 831 Tajov) – Banská Bystrica 9:25, ďalej autobusom 

Späť

  • Banská Bystrica 16:35 (R 842 Slatina) – Bratislava hl. st. 19:59
  • Banská Bystrica 18:35 (R 844 Vojšín) – Bratislava hl. st. 21:59
Muráň
Muráň

Muránsku planinu môžeme právom nazvať mekkou tých najkrajších železníc. Križujú ju úžasné železničné trate s množstvo viaduktov a tunelov. Od Brezna cez Zbojskú až po Tisovec, alebo na Červenú skalu. Nenechajte si ujsť ani stratenú trať, vybudovanú počas vojny, po ktorej vlak ale nikdy neprešiel. Na máj pripravujeme samostatnú expedíciu, v ktorej vám ju priblížime.

Tam

  • Bratislava hl. st. 23:49 (R 801 Poľana) – Plešivec 5:30 (nepremáva 6/7), ďalej autobusom s možnosťou až po Červenú Skalu.

Späť

  • Plešivec 16:30 (R 936) – Zvolen os. st. 18:49, Zvolen os. st. 19:03 (R 844 Vojšín) – Bratislava hl. st. 21:59

alebo

  • Červená Skala 16:37 (REX 1780) – Banská Bystrica 18:30, Banská Bystrica 18:35
  • (R844 Vojšín) – Bratislava hl. st. 21:59
Súľovské skaly
Súľovské skaly

Sú dostupné z Považskej Bystrice, ale i od Žiliny „Rajeckou Ančou“. Výlet si môžete spojiť s cyklo prechodom na Turiec cez Fačkovské sedlo. Ďalšie železničné spojenie nájdete na druhej strane v Kláštore pod Znievom alebo v Turčianskych Tepliciach, kde začína jedna z najkrajších tratí Vrútky, Banská Bystrica cez Hornú Štubňu.

Tam 

  • Bratislava hl. st. 5:55 (R 601) – Považská Bystrica 8:06
  • Bratislava hl. st. 7:55 (R 603) – Považská Bystrica 10:06

Späť 

  • Považská Bystrica 17:54 (R 610) – Bratislava hl. st. 20:05
  • Považská Bystrica 19:54 (R 612) – Bratislava hl. st. 22:05
Pálava
Pálava

Napojenie na Břeclav a Kúty je jednoduché. Ak však využijete aj víkendové vlakové spojenie na Lednice (vlak je prevádzkovaný iba v letnej sezóne ako turistická dráha, dotvárajúca kolorit Lednicko-valtického areálu.) objavíte tiež jednu z najkrajších glazovaných staníc na južnej Morave.

Tam 

  • Bratislava hl. st. 6:10 (EC 282 Slovenská strela) – Břeclav 7:01 – do Lednice autobusom
  • Břeclav 7:34 (Os 4506) – Valtice město 7:43
  • Bratislava hl.st. 8:10 (EC 280 Jan Jesenius) – Břeclav 9:01 – do Lednice autobusom
  • Břeclav 9:31 (Os 4508) – Valtice město 9:42

Späť

  • Valtice město 16:16(Os 4523) – Bŕeclav 16:28, Břeclav 16:59 (EC 173 Hungaria) – Bratislava hl. st. 17:50
  • Valtice město 18:16 (Os 4529) – Bŕeclav 18:28, Břeclav 18:59 (EC 281 Jan Jesenius) – Bratislava hl. st. 19:50
Malinô Brdo, Smrekovica, Ružomberok
Malinô Brdo, Smrekovica, Ružomberok

Ideálne spojenie rýchlikom odvšadiaľ. Vystúpite V Ružomberku z rýchlika a cez Hrabovo tahet hore na Malinô Brdo. 🙂

Tam

  • Bratislava hl. st. 5:33 (IC 521) – Ružomberok 8:33
  • Bratislava hl. st. 5:55 (R 601 Horalky Sedita) – Ružomberok 9:32

Späť 

  • Ružomberok 16:28 (R 610 Novofruct) – Bratislava hl. st. 20:05
  • Ružomberok 18:28 (R 612 Ružín) – Bratislava hl. st. 22:05
Roháčske plesá
Roháčske plesá

Sú dostupné rýchlikom z Liptovského Mikuláša a nie nadnesene patria medzi TOP destinácie tohtoročnej výzvy.

Tam

  • Bratislava hl. st. 5:33 (IC 521) – Liptovský Mikuláš 8:51
  • Bratislava hl. st. 5:55 (R 601 Horalky Sedita) – Liptovský Mikuláš 9:51

Späť

  • Liptovský Mikuláš 16:10 (R 610 Novofruct) – Bratislava hl.st. 20:05
  • Liptovský Mikuláš 18:08 (R 612 Ružín) – Bratislava hl. st. 22:05
  • Liptovský Mikuláš 19:09 (IC 524) – Bratislava hl. st. 22:27
Kľak
Kľak

Kopec Kľak sa týči nad Fačkovským sedlom, ktoré je dostupné hneď z niekoľkých smerov. Zo Žiliny „Rajeckou Anćou“ alebo z Považskej Bystrice. Tiež z Prievidze a Nitrianskeho Pravna, z Turčianskych Teplíc a Kláštora pod Znievom cez sedlo Vrícko.

Tam

  • Bratislava hl. st. 5:55 (R 601) – Považská Bystrica 8:06
  • Bratislava hl. st. 7:55 (R 603) – Považská Bystrica 10:06

alebo

  • Bratislava hl. st. 5:55 (R 601) – Žilina 8:41, Žilina 8:47 (Os 3506) – Rajec 9:30

Späť

  • Rajec 16:28 (Os 3519) – Žilina 17:13, Žilina 17:19 (R 610) – Bratislava hl. st. 20:05
  • Rajec 18:28 (Os 3521) – Žilina 19:13, Žilina 19:19 (R 612) – Bratislava hl. st. 22:02

alebo

  • Považská Bystrica 17:54 (R 610) – Bratislava hl. st. 20:05
  • Považská Bystrica 19:54 (R 612) – Bratislava hl. st. 22:05
Poloniny
Poloniny

Ak navýchodnejšie, tak najvýchodnejšie. Sninské Poloniny (nazývané tiež Vlčie hory) tvoria najvýchodnejšiu hranicu medzi Poľskom, Slovenskom a Ukrajinou. Ich vrchol a trojhraničie je hora Kremenec. Hoci je to najvýchodnejší kraj, dostať sa tam s ZSSK je veľmi ľahko. Dokonca si môžete skúsiť prepraviť vlakom aj auto.

Tam

  • Bratislava hl. st. 23:45 (R 615 Zemplín) – Humenné 7:50,
    (možnosť prepravy vlastného auta) – Humenné 8:37 (Os 9407) – Snina 9:18

Späť 

  • Snina 20:41 (Os 9426) – Humenné 21:24, Humenné 21:54 (R 614) – Bratislava hl.st.6:05
    (možnosť prepravy vlastného auta)

Prajeme úžasné zážitky a … ak chcete čo to vyhrať, odkladajte si ZSSK cestovné lístky.

7 kopcov 3 jazerá 2024

ZSSK RESTART CHALLENGE

7 kopcov 3 jazerá 2024

Pozri si ciele 9. ročníka turistickej výzvy. Výhodné rodinné štartovné.

Pošli ďalej
Redakcia Reštartnisa
Redakcia Reštartnisa

Články z redakčného stola Reštartnisa, (poväčšine informačného charakteru) na ktorom sa zvyčajne podieľa aj viac členov redakčného tímu.

Articles: 77