Kto ma to vlastne doviezol až do Sydney alebo predstavenie bicykla MAYO Adventure Lite 2×10 spr edícia Aussie.
Z rady Mayo gravel som vybral ten najlacnejší model. Potrebovali sme na ňom otestovať komponenty, ktoré sú aj pre nás nové. Oproti sériovému modelu nastalo pár drobných zmien. Mechanické brzdy nahradila kombinácia mechanika/hydraulika, plášte CST som vymenil za Tufo s vhodnejším dezénom na cestu, samolepiace duše a nášlapné pedále Shimano. Inak všetko bolo tak ako je sériovo montované.
Bicykel som doplnil o plastové blatníky, zadný nosič, košíky na fľaše do rámu a špeciálne som musel pripevniť ďalšie dva košíky na veľké fľaše, na prednú vidlicu. Trochu som sa pohral s kapsičkami na rám. Zadnú podsedlovú, v ktorej som mal rezervný plášť, duše, lepenie a náradie, som umiestnil na vrchnú rámovú rúru dopredu za predstavec a prednú kapsičku na mobil som dal k sedlovke. Na riadidlá som doplnil gumený držiak na mobil a svetlo. Ďalšie svetlo prišlo ešte na vidlicu a dozadu išli pre istotu až 3 zadné svetlá.
V Austrálii som ešte doplnil nákupný košík na riaditká a na predstavec som cyklistickým remienkom priviazal 2l bandasku na vodu. Priamo na bicykli som tak vedel viezť 6,5l vody. Ďalšiu som dával do batožiny. Na jednu stranu zadného nosiča som pripevnil môj cestovný ruksak, na druhú išla originál cyklistická taška a na vrch som priväzoval ďalšiu cestovnú tašku a všetko ďalšie čo som potreboval odviezť. Snažil som sa nič špeciálne nekupovať, väčšinu som riešil s tým čo som mal.
S odstupom času by som určite investoval do lepších nepremokavých tašiek a nosiča na prednú vidlicu. Ale riadil som sa heslom, “Čo nebudem mať, to nebudem potrebovať” a tak to aj fungovalo.
Mayo Gravel je univerzálny bicykel, ktorý zvládne jazdu aj po nespevnených štrkových, lesných a poľných cestách. Geometria rámu gravel bicyklov je voči cestným bicyklom viac orientovaná na komfort jazdy. Má výhradne kotúčové brzdy a typickým prvkom je použitie širších plášťov.