Tréning

Col de Vars alebo ako má vyzerať pretekársky špeciál TdF

alebo posledných 5 km očistca. Kto sem preboha ten kopec dal?

Na prvý pohľad mal byť tento deň relaxačný. Aspoň všetko tomu ráno nasvedčovalo. Ale nebol.

Svojim tempom. Každý len svoje.

Col de Vars

vyzerá na prvý pohľad ako nenápadný, viac menej oddychový kopec. Veď treba nastúpať iba nejakých 1150 m na 24 km. Čo však mapy nehovoria, že 19 km z plánovaných 24 je v podstate čistá rovina a potom sa cesta zdvihne nad 10 % a nepustí ani na meter, ani na zlomok sekundy.

Zažili sme tu dve búrky. A dve kalamity spojené s masívnymi zosuvmi pôdy.
Roklinka s ľadovcovou vodou.

Je to o hlave

Už po prvom kilometri kreativita začne pracovať. Zastav, lebo je to nezodpovedné, zastav lebo už nemôžeš, pozri aký pekný pohľad (jazero, kopec, les, skala, …) to je úplne jedno čo, hlavne na chvíľu zastaň.

A ty vieš, že sa to nedá. Máš hneď tri dobré dôvody:

  1. Uvidia ťa ostatní, ach tá hanba
  2. Ak zastaneš, tak sa v tom kopci v tretrách už nerozbehneš
  3. Ak zastaneš raz, budeš zastavovať stále a nedôjdeš nikdy
Pred tunelom, ešte plný elánu v očakávaní relaxačného dňa.

Opäť prišli na radu základné otázky. Či mi už úplne hrabe? Prečo to vlastne robím? Mám to zapotreby? Čo si tu dokazujem? No poviem vám, nebolo ľahké ten boj vybojovať.

Nekonečné zverské stúpania. Kto sem ten kopec preboha dal?

Pamätám sa presne na pocit a výraz tváre, keď som míňal hornú úvrať priesmyku. Podobný polourehotaný, pološialený výraz v tvári mali temer všetci, čo finišovali. Nech žije Cal de Vars. Na vrchole kávička. Ale aká. Dodnes neviem pochopiť, prečo kdekoľvek v taliansku dostanem za 1 euro famóznu kávu a túto vo Francúzsku za 3 Eurá niečo, čo kávu len zďaleka pripomína. 🙂

Údolie na Col de Angel. Hore, dole, hore, dole, rovina tu je snáď len 1 m na toalete.

Col de Vars

v nadmorskej výške 2108 m n.m.  je vysokohorský priesmyk v Alpách medzi departementmi Hautes-Alpes a Alpes-de-Haute-Provence vo Francúzsku. Spojuje údolie Ubaye s údolím Queyras a Embrun. Horský prechod bol zaradený do Tour de France celkom 33-krát od roku 1922, keď Philippe Thys cez neho prešiel po prvýkrát. 

Spomienka na Igora.
Ďalší. Endorfíny pracujú naplno.

GPX trasy

Zaslúžený relax v Hornom výplachu.
Famózna kávička francúzskeho typu. Zlaté Taliansko.

Objav v Barcelonette

Cestou dole prišlo aj na straty. Utrhol som špicu na kolese. Výsledok 3×20 km bonusová časovka medzi servismi v Barcelonette a Jausiers.

Špicu som síce nedostal, ale objavil som iný poklad.

Relax na vrchole.

Cyklošpeciál Tour de France

A záverom ešte jedna paráda. Cyklistický špeciál Tour de France, ako fešáci jazdili pred sto rokmi.

Na tomto bicykli reálne závodili na Tour de France. Tento bicykel vyhrával. 🙂

Originál závodný špeciál Tour de France z roku 1935

S drevenými ráfikmi, plynovou prednou lampičkou, ktorú mal jazdec zavesenú a primontovával ju iba v noci a umnou mechanickou prehadzovačkou, ktorá má od dnešného shimaňáckeho Dura Ace alebo Campagnolo Super Recordu na míle ďaleko. Ako s tým len mohli tieto kopce šlapať?

Skrátka autentický poklad, ktorý každý deň nevidíš. Neostáva než obdivovať.

Opäť krásny deň vo Francúzskych Alpách.

Zadná prehadzovačka však doznala určitých zmien. 🙂 Motýliky nahradil rýchloupínák, prehadzovalo sa otočením kolesa.
Konštrukcia zadných bŕzd sa veľmi nezmenila.

Ďalšie články o Tour de France

RSS chyba: WP HTTP Error: cURL error 60: Peer's Certificate has expired.
Petere cestny bajker

Petere Ertl - Potulky, zážitky, cyklokempy, cestovanie po Európe a výzvy na cestnom bicykli. Nadšený biker a bloger, ktorý sa dá bláznivo nahovoriť na akúkoľvek výzvu. Sleduj náš instagram aj twitter.