Pegas je v starogréckej mytológii okrídlený kôň, syn boha morí Poseidóna a Medúzy. Keď chcel Bellerofontes vzlietnuť na Pegasovi na Olymp, najvyšší boh Zeus sa rozhneval za takúto opovážlivosť. Pegasa zmiatol náhlou zúrivosťou, Bellerofontes sa na ňom neudržal a pádom na zem stratil rozum. Náš Pegas je skladačka od Liberty.
Ak vysadnete na Pegasa možno stratíte rozum tiež.
Pegas je čokoľvek, len nie nudný bicykel. Ak naň prvýkrát vysadnete máte pocit, že ste sa vrátili ako maco do filmu „6 medvědů s Cibulkou“.
To je to hlavné. Je otázka či ešte sedíte alebo v stoji šliapete. Prvý pocit stability je čosi medzi jednokolkou a bicyklom. Ak máte radi technickú jazdu a nezvyčajný posed, ste doma. Jazda na tomto bicykli je naozaj zábava.
Zvážil by som však jeho nákup ak máte problém s krčmou alebo so stabilitou. 🙂 K asfaltu by ste sa mohli porúčať rýchlejšie, než by ste mysleli.
Geometria rámu vám umožní neprekračovať žiadne prekážky.
Trochu trvá, kým si zvyknete na brzdu nohou. Je to pohodlné a účinné. Možno si aj na začiatku trochu otlčiete nohy. Vždy, keď si chcete na prechode podkopnúť pedál nahor, aby ste mohli dobre odštartovať. Bez nadvihnutia bicykla to proste nejde. A že s tou nohou ktorá má zabrať skončíte vždy dole, to je tiež jasné.
Po prvom niekoľko kilometrovom okúzlení po uliciach Trenčína a prvých kopcoch som pochopil, že tieto kolesá treba nahustiť na maximum. Znižujete tým totiž trecí odpor. Už čoskoro som mal zistiť, že Pegas rozhodne nemá krídla. Geometria posedu je stavaná tak, že do kopca sa vytrápite. Veľmi vytrápite.
Už som sedel na niekoľkých skladačkách, ale tu som bol prekvapený kvalitou prevedenia. Skladacie čapy sú robustné a pevné, s bezpečnostnou poistkou. A tak sa vám nemôže stať, že rajdy sa budú kolembať alebo každé koleso bicykla pôjde inou cestou. Prekvapil ma tiež elegantný metalický lak. Dali si záležať.
Do roboty a z roboty. S Pegasom som po Bratislave pobehal snáď všetky cyklotrasy, cesty a chodníky.
Ocenil som posed. Aj Shimano radenie s prevodovkou vnútri zadného kolesa. Radenie má len 3 polohy ale do mesta to úplne stačí. A presne na to je tento bicykel určený.
Tiež veľmi kompaktné, hoci nie najjednoduchšie skladanie s riadidlami do stredu. Oceníte to najmä vo vlaku, MHD a pri prevoze bicykla. Jednoducho nič nezavadzia a nepretŕča.
Prší, nechce sa ti, náhly vietor. Proste neriešiš. Zložíš bicykel a zadarminko sa odvezieš v električke, autobuse i vo vlaku. Prevážal som ho v MHD veľa krát.
Prvé skladanie je trochu didaktický problém. Kým nepochopíš systém. Potom dostaneš grif a bicykel zložíš naozaj úsporne za menej ako minútu. Ak všetko dobre urobíš, nezaberie veľa miesta. Všetko si ale musí sadnúť na svoje miesto. Časom som začal preferovať iba polovičné zloženie. To je také, aby som mal pre sprievodcov skladacie alibi, ale aby som sa veľmi nenamáhal. Zvyčajne to stačí. Najmä, ak nesklopíte riadidlá a každý sa s úžasom pýta: „Na tom bicyklujete?“
Áno. Prosím. Na tom bicyklujem. Ale rozhodne s tým do Karpát na technické singletraily nechodím. 🙂 Pegas na to ani nie je určený.
Pre hipstera? Možno ale ten preferuje skôr retro dizajn.
Pre starších ľudí? Pohodlný nízky nástup by to mohol evokovať, ale skutočne pozor na geometriu a stabilitu. Bicykel vyžaduje cyklistickú zručnosť.
Chceš chodiť za frajerkou? Pegas nieje pre teba. Je jedno, či na ňom sedíš, alebo je len tak odstavený. Ten rám a posed vzbudzujú pozornosť celého okolia.
Pegas patrí na roviny a do mesta. Tam kde je MHD a vlak. Kde je túžba zažiť nezvyklú jazdu. Byť happy, odlišný a užívať si to.
restartnisa hodnotenie
Čo mi na bajku chýbalo? Zvonček a uchytávacie gumičky na zadnom nosiči. Mestská vychytávka.
Žeby prídavný elektromotor? Liberťáci sa kasajú, že na ktorýkoľvek bicykel vedia na počkanie namontovať elektro pohon. Otestujeme ich.
Skúsime dať Pegasovi za dve hodiny krídla.