alebo ako spraviť zo skladačky elektrobicykel do dvoch hodín.

Ak ide o pohodu, slobodu a nie o výkon

Skladačka do mesta je naozaj hustá vec. Najmä tam, kde je k dispozícii vlak alebo MHD a kde nie sú kopce. Pokiaľ nie si fanúšik GONY PONY, šliapať na skladačke do kopca naozaj nebude patriť medzi tvoje obľúbené činnosti. Unavíš sa a zapotíš. Si lenivý a toto presne nechceš. Chceš si len užívať slobodu jazdy.

Po mesiaci života s Pegasom som prišiel na to, čo Pegasovi v Bratislave naozaj chýba.

  • Dizajn? To rozhodne nie. Obzrie sa každý.
  • Zážitok? S tými kormánmi nehrozí. Každá jazda je balansujúci zážitok.

To, čo Pegasovi skutočne chýbalo je schopnosť ušliapať to do kopca. Dať na ňom Včelín alebo Malú Baňu. Povedal by si si, že skladačka do hory nepatrí. To je síce pravda, ale mestský bicykel do mestských lesov rozhodne áno. Hlavne, ak tvoje obľúbené cykloskratky domov z práce vedú cez Karpaty častejšie, ako je zdravé.

Odmyslime si všetkých hejterov, ktorí ťa budú s planúcim zrakom zaklínať, že elektrobajk je pre starých, chorých, ťahá to zadarmo- vlastne motorka a na cestu tu nepatrí. Toto už máme za sebou. Iba sloboda. Nechceme súťažiť, nechceme pretekať, nechceme ani nikomu dokázať, že sme lepší než najlepší. Chceme si jazdu po meste (aj v lesoparku) len tak nenáročne vychutnať užívať. Preto som sa rozhodol spraviť z Pegasa elektrobajk.

Dá sa prerobiť bežný bicykel na elektrobajk?

Nechcel som veriť, že je to také jednoduché. Prídeš, pristavíš a o dve hodiny ideš. Vyskúšal som. Už o 9,00 sedím v rýchliku do Trenčína. O tri hodiny mi ide vlak naspäť. Stihnú prerábku do 3 hodín? údajne stačia 2. Ako to dopadlo, posúďte sami.

Sedím na elektrobajku a je mi dobre

Zmena v komforte jazdy po nainštalovaní elektromotora je neskutočná. Bicykel potiahne aj v miestach, kde by si tlačil, alebo sa normálne zapotil. Elektro pomoc nieje tak športová ako pri stredovom motore na Jasmíne, motor ani toľko nevydrží. Čo však v meste potrebuješ, ak je bicykel každú noc na nabíjačke?

Jazdiť bez pomoci nie je žiaden problém. Jazdiť s minimálnou pomocou je veľmi dlhodobé a komfortné. Absolvoval som niekoľko výjazdov na Devínske jazero i popri Malom Dunaji k Štefánikovej mohyle. Skúsil som Šinweg aj Včelín. Na Včelíne som so skladačkou budil zaslúženú pozornosť.

Pokiaľ sa nepotrebuješ prezentovať v niekoľko tonovom SÚV, nepotrebuješ denne hodiny tráviť zakliesnený v šórach, vytrubujúc na ostatných účastníkov oplzlé nadávky a máš pritom rád slobodu a vietor vo vlasoch, tak skladačka (špeciálne PEGAS) s elektropohonom je v Bratislave perfektná voľba.

A čo ma čaká nabudúce? Otestujeme bajky Trenčianskeho naivného bikesharingu.

Ako som okrídlil Pegasa?

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

7 kopcov 3 jazerá 2020

5. ročník turistickej výzvy pre turistov a mtb cyklistov.
Zapoj sa

Rozhýbte sa s nami

7 kopcov 3 jazerá 2020

7 kopcov 3 jazerá 2020

7 kopcov 3 jazerá 2020 ZSSK restart challenge Toto leto bude o Slovensku. O turistike, cyklistike, výletoch a o horách. Zapojte sa do jubilejného 5. ročníka turistickej výzvy. 

VIAC »
Letné Kritérium

Kardionápravník 2020

Letné kritérium 90/60 Daj cez leto 90 dní hodinu pohybu denne. Cyklista, turista, bežec, chodec? Vyber si podľa chuti. Ak to dáš, oblečieme ťa do trička Kardionápravníka. Pravidlá

VIAC »
Ďalšie články autora
Hyperion ultimátna skladačka do mesta

HYPERION ultimátna skladačka do mesta

Nie. Nie je to cesťák, ani horák. Nie je to ani hipsterské retro. Ani rýchle ale v meste asi najpraktickejšie a najrýchlejšie. Elektroskladačka Hyperion s remeňovým 7 speed prevodom je ideálnym dopravným prostriedkom do mesta

VIAC »

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *