O e-bajkoch s Júliusom Kováčom

O e-bajkoch s Júliusom Kováčom

by

Na e-bajk som si minulý rok pri zimnej testovačke v ebikecentre Topoľčany sadol prvý krát. Klamal by som, ak by som tvrdil, že to nezmenilo môj náhľad na e-bajky. Aby som nepodľahol vlastnej eufórii, rozhodol sme sa priniesť vám rozhovor priamo od prameňa. 7 otázok o e-bajkoch a všetkom, čo s nimi súvisí pre Júliusa Kováča, zakladateľa ebikecenter Topoľčany.

V posledných rokoch ťa vidno iba na ebajku. Čo bol prvý impulz prečo si naň z bežného horáku presedlal?

Ako väčšina ľudí, tak aj ja som bol voči ebajkom spočiatku skeptický. Od svojich 15 rokov jazdím na bicykli. Najskôr na ceste, a v roku 1996  som si kúpil prvý celoodpružený Autor Frenetic. Vtedy som sa začal  jazdiť po horách a teréne, či už sám alebo s kamošmi. Môj posledný horák bol celoodpružený superbike s váhou do 11 kg. Jazdil som s ním cca 3000 km ročne. Jedného dňa sme sa dohodli s kamarátom, že pôjdeme jazdiť a on došiel na požičanom e-bajku. Keď nás do strmšieho kopca začali otravovať muchy, on pridal a muchám zdrhol a zostali všetky na mne. Znie to síce divne, ale to bolo také prvé plus pre e-bike.

Raz som sa dostal na testovanie ebikov a jeden super vybavený som si požičal. A vtedy som zistil, že som odrazu nemusel zosadnúť z bicykla a vyšiel som kopec, ktorý by som normálne musel tlačiť. Ďalšie, ale rozhodujúce plus. Tak som  si kúpil KTM Lycan s tým, že sa na ňom povozím ja a sem tam pôjdem aj s manželkou. Bežne so mnou nechcela chodiť, lebo nevládala. Lenže keď šla na e-bajku  a ja na normálnom, tak som nemal šancu sa jej držať. Posledné plus. Tak som si kúpil druhý stroj KTM Egnition a odvtedy som na ňom takmer denne. Teda keď to dovolí počasie. Za rok som dal na ňom cca  6000 km. Je to tá najlepšia vec akú som si v živote kúpil. Mám ho takmer 2 roky a odvtedy som bol na starom Canondale už  iba raz.

Keď povieš dnes medzi mladými e-bajk najčastejšia odpoveď  je “to je len pre dedkov a nevládnych.“ Tiež si to myslíš?

Vôbec si nemyslím že je to len pre dedkov a nevládnych. Stretávam sa často s poznámkami takého typu, ale je mi to srdečne jedno, lebo ja viem o čom to je. To môže povedať iba niekto, kto to nikdy neskúsil. Práve naopak,

banujem, že takéto  niečo nebolo v časoch, keď som bol mladší.

E-bike nie je motorka, že sadnem a pridávam plyn. Je to bicykel, ktorý nám dokáže pomôcť, keď to potrebujeme. Úprimne, na e-bajku po kopcoch a lesoch sa vyšťavím viac, ako keď jazdím na cesťáku s partiou, niekde v závetrí. Je to o hlave. Takže ja vyrážam z domu vždy bez motora, a ten používam len na pomoc do kopca. Prvotná myšlienka e-bajku bola pomáhať. Jasné. Ak niekto sadne na e-bajk, pustí si turbo a potom len točí pedálmi, tak to nie je o bicyklovaní. To si mohol radšej kúpiť motorku.

A že to nie je len pre dedkov svedčí aj také malá príhoda s jedným kamarátom, ktorý bol tiež dosť zarytý anti e-biker. Raz sa šiel lyžovať a požičali sme mu fatbike. Večer mi volal a radoval sa ako malé dieťa a odvolával všetko zlé, čo kedy na e-bajky povedal. Celý víkend na lyže ani nešiel, strávil ho na fatbiku. Dokonca raz sa mi stalo, že som bol na fatbiku ja po zasnežených lesoch, a stretol som tam dvoch pomerne mladých chalanov na podobných strojoch. Ako mi prezradili, boli to bývalí pretekári a vôbec sa za to nehanbili. Naopak, pochvaľovali si to ako úplne inú dimenziu bicyklovania. Dokonca som niekde čítal, že aj jeden Saganov kolega z Bory si vychutnáva dovolenku na e-biku v horách.

Ako by si vyhodnotil hlavné výhody a nevýhody e-bajku voči klasickému bicyklu?

Výhod je viacero.

Tá hlavná pre mňa je, že mám  konečne z bicyklovania neskutočnú radosť. Som skorej adrenalínový typ a nikdy som nemal rád kopce. Boli pre mňa nutné zlo, na kopec som musel väčšinou pre to, aby som si užil jazdu dolu kopcom. A čím som si viac chcel užiť tú jazdu dolu kopcom, tým viac som sa musel trápiť hore a dokonca dosť často aj tlačiť. Takže e-bike urobí z kopca rovinu a z veľkého kopca trošku menší, na ktorí sa dá vyjsť aj bez zosadnutia. Môžem isť „paľbu“ nielen dolu kopcom ale aj hore kopcom. Ďalšia výhoda je, že nemusím skoro nikdy z e-biku zosadnúť a tlačiť.

Ako som už spomínal, veľká výhoda je, že neotravujú v lete muchy, lebo nestíhajú. V zime, v snehu, som sa dostal na miesta, na ktoré by som sa s normálnym bicyklom nikdy nedostal. Objavil som krásu zasneženej prírody. Objavil som v okolí trasy, na ktoré by som si s normálnym bicyklom nikdy netrúfol, lebo viem, že by to bolo viac o tlačení ako o jazdení. Niekedy vravím, že budem musieť prikúpiť horu, lebo Tríbeč už mi je malý.  Máme u nás taký menší single track, kde sa dá aj zaskákať, a stáva sa mi, že idem dolu a stretávam chlapcov čo tlačia bicykle hore kopcom, aby si to mohli užiť zjazd. Pokiaľ oni vytlačia raz, ja si to užijem niekoľko krát. Dosť dôležitá výhoda je že nemusím konečne riešiť váhu bicykla, ako tí čo síce nepotrebujú e-bike, ale zato špekulujú ako ušetriť každý gram, aby si mohli dokázať, že na to ešte majú.

A nevýhoda? Hádam okrem váhy – pri dvíhaní a nakladaní a toho, že to treba dobíjať asi nič. Teda okrem počúvania blbých poznámok. 🙂

Kedy a na aký popud prišla myšlienka otvoriť špecializované e-bike centrum ?

Zohnať e-bajk v mieste bydliska nebolo jednoduché, nikto sa e-bajkom nejako nevenoval. Dokonca sme si 3 kamaráti kúpili stroje naraz, mimo môjho bydliska.

Vtedy som sa pýtal viacmenej zo srandy toho predajcu, či si nechce otvoriť u nás nejakú predajňu a ja tam budem predávať. A keď sa ma začali kamaráti vypytovať na e-bajky a aký by som im poradil, kde sa to dá kúpiť, napadlo ma, že by to mohol byť celkom dobrý biznis. Je to nový segment. Verím, že príde chvíľa, keď budú chcieť e-bajky všetci. Keď sa naskytla voľná predajňa, rozhodli sme sa s  bratom ísť do toho. Chceme sa venovať najmä prémiovým horským strojom a nie nejakým brakom. Je to tŕnistá cesta, lebo na Slovensku je to pomerne drahá vec, a hlavne treba zmeniť myslenie ľudí.

Niekedy mám pocit, akoby som niekoho, komu chcem požičať alebo doporučiť e-bajk urazil. Čo si to o ňom myslím? On ešte nepotrebuje e-bike, on na to ešte má aj bez pomoci. Tak sme vymysleli názov a logo a sme tu. EBIKE CENTER Topoľčany. Venujeme sa výhradne elektrobicyklom. Nájdete tu prémiové modely značiek Corratec, KTM, Haibike, Lapierre i Leader Fox.

O e-bajkoch s Júliusom Kováčom

Pre koho je vlastne ebajk určený? 

Ebike je určený hlavne pre ľudí, ktorí chcú mať s bicyklovania radosť.

Prvá kategória sú tí, ktorí nikdy nebicyklovali a chcú sa hýbať, ale im to nedovolí ich kondícia. Bicyklovanie bolo pre nich trápenie, tak radšej sedeli doma. Tiež ľudia, ktorí majú zdravotný handikep a už nemôžu moc zaťažovať srdce, alebo majú problémy s kĺbmi a kolenami. Bicyklovanie je pre nich doporučené lekárom, ale bez väčšej záťaže. E-bajk je ideálny v tomto prípade po operáciách hlavne kolien.

Samostatnou kategóriou sú manželky bajkerov, ktoré za nimi nestihali. Prípadne ľudia v obciach s veľkým výškovým rozdielom, ktorí chcú na e-bajku chodiť iba nakupovať.

Ďalšou kategóriou sú ľudia, ktorí používajú bicykel na denné presuny do práce, po meste a nechcú tráviť čas v zápchach a parkovaním. V tomto prípade je používanie bicykla aj veľmi ekonomické.

No a poslednou sú ľudia ako ja, adrenalínoví blázni. Ktorí bicyklujú po horách takmer celý život, ale chcú jazdiť rýchlejšie, ďalej, s radosťou a spoznávať krásy prírody počas celého roku.

E bajk teda nemusí byť len športový adrenalínový nástroj, ale aj alternatíva k autobusu, autu, vlaku a dennodennej preprave?

Samozrejme e-bike je super nástroj, ako sa dopravovať denne do práce.

Myslím, že drvivá väčšina ľudí dochádza denne do práce cca do 15 km. E-bike im jednak dodá kondíciu a elán, jednak šetrí životné prostredie aj vašu peňaženku. Na elektrinu našťastie dosiaľ nevymysleli spotrebné dane. A nemáte hneď ráno nervy z toho, či zaparkujete, alebo stihnete spoj. Cesta z práce sa tiež stáva krásnym zážitkom. Väčšinou si to budete s radosťou užívať.

Na čo by mal človek pozerať pri výbere elektro bicykla?

Pri výbere elektro bicykla by si mal každý najskôr ujasniť, na čo ho bude používať. Či chcem jazdiť iba po cestách, alebo aj po poľných alebo horských cestičkách, alebo si chcem užiť aj jazdu dolu kopcom po lese. A podľa toho si vybrať buď trekingový, krosový, hardtail, celoodpružený alebo najnovšie fatbike so širokými  kolesami vhodnými hlavne do snehu.

Ďalšou vecou je ujasniť si, či chcem len nejaký lacný e-bajk, s ktorým môžem mať viac starostí, alebo či chcem stroj, na ktorom chcem prežívať emócie a radosť a radšej investovať do overenej značky.

Významnú rolu hraje značka motora. Čo od motora a od podpory značky môžem očakávať. Či chcem iba jednoduchý motor, alebo aj niečo navyše, ako napr. navigáciu, možnosť uchovávania si svojich trás pomocou GPS, zaznamenávania kadencie, watov, newtonmetrov, výškových pomerov a pod.

Novinkou je tzv. e-connect, kde je v e-biku nainštalovaný čip s GPS, G senzorom a kartou, ktorý dokáže rozpoznať, či naše zastavenie je normálne, alebo sme spadli. V prípade že sa nám niečo stalo a my zostaneme nehybne ležať, vyšle na 3 čísla ktoré si navolíme správu, že sa nám niečo stalo s presnými súradnicami. Tým nám môže zachrániť život. Alebo ak by nám e-bike niekto ukradol, dokážeme si jeho polohu ihneď vyhľadať a prípadne informovať políciu.

Ďalšou dôležitou otázkou je typ batérie. Stačí nám 300 W, 400W alebo 500W? Alebo si môžeme dokúpiť jednu ďalšiu a tú nosiť hoci v ruksaku a tým mať možno veľkého počtu najazdených km denne. Už za chvíľu predvedieme elektrobicykle Corratec so zabudovanou – integrovanou – batériou.

Doplnky tvoria bicykel. Stačí mi holý e-bajk, alebo chcem blatníky, nosiče, nejaké kapsičky na prevážanie batožiny? Svetlo čo iba bliká aby nás videli, alebo chceme jazdiť aj v noci a investovať do riadneho osvetlenia. Ďalšou vecou je krízová výbava. Duše, lepenie, pumpa, bombičky,…. Možností  je neúrekom.

Zúčastníte sa aj výzvy 7 kopcov 3 jazerá?

Áno, máme vlastný klub aj požičovňu. Je to o zážitkoch. Pravidelne organizujeme aj klubové výjazdy a práve dávame dohromady ebikecenterteam aj na vašu výzvu. 🙂 Verím, že dáme spoločne všetky ciele.

foto: ebike center, Peter Ertl, Július Kováč

7 KOPCOV 3 JAZERÁ 2018

3. ročník sa pomaly blíži ku koncu. Drvivá väčšina účastníkov už má viac ako polovicu cieľov za sebou a sú už aj hromady ľudí, ktorí zvládli všetkých desať. Pomaly pripravujeme diplomy, medaily a ceny. 🙂

Výzva 7 kopcov 3 jazerá 2018 je celoročná. Pre turistov, cyklistov i seniorov a rodiny s deťmi. Sľubujeme adrenalín, veľa pohybu, živú komunitu a zážitky. Registrácia pre tento rok je už ukončená, ale nič vám nebráni pridať sa k nám na niektorý z cieľov len tak.

A my už medzitým pripravujeme ciele pre 4. ročník 2019. Ak máte tip, napíšte nám.

11 Responses to "O e-bajkoch s Júliusom Kováčom"
  1. Už sa neskutočne teším keď konečne prejde zima a bude môcť osedlať môj bike. Síce nieje zatiaľ e-bike , ale vážne o tom uvažujem. Tento článok ma tiež dosť presvedčil Díky za informácie! Pekný článok.

  2. Ak by bol e-bike skutocne taky „skvely“ tak by na ne nevznikali taketo alibisticke clanky. Stale viac a viac nas zaplavuju clanky o e-bikoch. Absolutne smiesne ale vyznievaju argumenty, ktore su v nich pouzivane 🙂 Najvtipnejsi je ten, ze „na nich sa ich majitelia namakaju viac, ako na normalnom!“ 🙂 fakt smiesne, ubohe, trapne! Na jednej strane pisu o tom, ako museli tlacit, potom v dalsom odstavci, ze ebike mu urobil z kopca rovinu, na a zaklincuje to tym, ze sa namaka viac. A uz vobec neviem, preco si vsetci myslia, ze e-bike hania len ti, ktori na nom nesedeli.
    Napisem to takto:
    Je mi uplne ukradnute, kto na com jazdi. Tiez som si ho kupil, lebo marketing a jazdil som na nom 2 mesiace. Moje zazitky boli naozaj zle….do kopca som si tradicne nezamakal (potrebujem sa na bicykli vybit) a to mi ebajk neponukol. Na rovine ma pri 25-ke vyplo a tahat na tak tazkej masine, je proste hlupost! Na tazkych Ukrajinach som si uzil v detstve. V zjazdoch to bolo o drzku, mam rad technicke zjazdy a ebajk fakt nie je na traily! Po 2 mesiacoch „trapenia sa“ bez radosti z jazdy som ho predal. Ked som sadol na svoj lahky full, s lahkymi rafmi a plastami, bolo to ako v raji. Konecne som s lahkostou vyslapal kopec, zapotil sa a mal som radost zo zjazdu, ci z navratu po rovine.
    Ak autor clanku predava ebajky, chapem ho. Je to jeho vec, nech si jazdi co chce, ale nech nedrista a neargumentuje hlupostami!
    JAzdite, sportujte, nekecajte a hlavne….hlavne budte objektivni !
    Bicyklom zdar.

    • Nedá mi nezareagovať. Toto je fakt hodne uletený príspevok. Čo si mal Robert červené súkno pred očami alebo zlý deň? 🙂 Jazdíme spolu so ženou na ebajkoch už vyše roka a som šťastný, že takáto možnosť existuje. E bajky nám zmenili životy, dostali nás na výlety, na miesta kam by sme sa inak nedostali a poskytli toľko zážitkov, že ich považujeme za najlepšiu investíciu minulých rokov. Podotýkam, že bicyklujeme pre zdravie, pre radosť, dovolenku a zážitky ….

    • Po prečítaní si článku, lebo som si už nepamätal všetko a po tejto reakcii predsa len niečo napísať musím. Toľko demagógie a blbostí by bol schopný napísať snáď iba náš bývalý pre…. už tam chýbalo snáď iba to, že článok vznikol na objednávku p. Soroša.
      Tým že ste napísali ..lebo marketing.. ste sa vlastne priznali a naznačuje to veľa, že ste schopný si kúpiť niečo čo vlastne nechcete a niekto vám to nanúti a samozrejme príde vytriezvenie a ten pocit, že ste urobili blbosť a potom nasra… napíšete takúto znôšku nezmyslov. Za rok čo máme otvorený obchod a požičiavame 9 ks e-bikov som sa nestretol s nikým, kto by povedal na ebajky niečo zlé. Práve naopak, keď ich v požičovni vracajú, tak sú ľudia nadšení a vysmiatí, a našli sa takí, ktorí si hneď eletrobajk aj kúpili. Takže buď klamete a nikdy ste ebike nemali, alebo ste si kúpili nejaký ebike do mesta možno s motorom v zadnom kolese a na ňom skúšali jazdu v lese, lebo jazda na špičkovom Ndure je úplne iný zážitok ako na normálmom čo aj celoodpruženom.

      Našťastie na mňa marketing pôsobí opačne, a ja si kúpim iba to, čo chcem. Nakoľko túto vašu demagógiu môžu čítať aj ľudia opačných pohnútok a to že niečo by aj chceli, ale po takomto článku si to radšej nekúpia, tak skúsim argumentovať. Zjavne ste si neprečítali môj rozhovor pozorne, lebo nič také, ako píšete som nenapísal.
      – dlhé roky som jazdil na ceste aj na normálnom full MTB, pokiaľ som nevyskúšal špičkový ebike na vlastnej koži
      – ja som si najskôr kúpil ebike nie preto, že mi ho nejaký marketingový guru nanútil, ale že som vedel
      – po roku radosti na ebiku som otvoril obchod, lebo som mal pocit, že to je super vec
      – napísal som, že sa namakám viac ako na normálnom biku v závetrí za kamarátmi, lebo jazdím aj cestné biky, kde sa schovávame v balíku jeden za druhého aby sme to mali ľahšie, a kde stačí sem tam pokrútiť pedálmi a ide to skoro samo
      – áno ebike mi urobí z kopca rovinu a z veľkého kopca miernejší a tak nemusím e-bike tlačiť na miestach, kde som niekedy musel
      – z domu chodím bez podpory a vôbec nemám pocit že to ide ako „Ukrajima“, práve že jedna pani povedal, že aj bez podpory to ide ľahšie ako jej normálny bike, a keď mi to pri 25 vypne tak idem ďalej a makám za svoje lebo vtedy je to super normálny bike, akurát trošku ťažší
      – čo sa týka tej makačky, pozývam vás do požičovne, vyberiete si akýkoľvek ebike a zoberiem vás na výlet na Tribeč, a keď mi úprimne, ale fakt úprimne poviete že to stálo za figu a vôbec ste si nenamakali a že jazda dolu z Tribča je utrpenie, tak sa vám tu verejne ospravedlním a už nikdy nikde nič o ebikoch nenapíšem.

      V najnovšom čísle PC Revue je jedna recenzia špičkového ebiku tak si to skúste prečítať, prípadne pozrieť na netovom PC Revue, čo o tom vravia iní ludia, dokonca mladí chlapci, ktorí z toho boli unesení.

      Záverom už len toľko, že nikdy nepochopím, prečo niekto, kto o niečo nemá záujem, potrebuje o tom niečo napísať. Pamätám si jednu super vetu, keď som zháňal nejaké info o mojom novom aute na nejakom fóre a jeden český človek napísal… tak todle auto bych si nikdy nekúpil… a odvtedy rozmýšľam, čo vedie ľudí písať o niečom, čo by si nikdy nekúpili.

      Vychádza mi to skôr tak, že hlavnou motiváciou je snaha kopnúť si za každú cenu a znechutiť to iným.

      Prajem vám veľa km na vašom full biku .. nabudúce napíšte reakciu niekde kde sa píše o takých bikoch ako máte vy a hlavne niečo pozitívne…

  3. Ebajky sú tu a žijeme s nimi. Sám jazdím na rôznych bicykloch. Vo flotile mám 4 kúsky
    – Cesťák (karbon, chorus campa, USB, Fulcrum R Zero) ročne cca 6000 km,
    – XC hardtail (karbon, XT, 29, DT Swiss 1900) ročne cca 4000 km,
    – skladačku (Decathlon ale chcem prejsť na Brompton – podľa mňa technický skvost) ročne cca 2000 km, aj
    – e-bajk (Corratec, Reba Magura 150, 27,5, XT) ročne cca 3000 km
    zlomená kľúčna kosť, zlomená píšťala, nespočet lišají, 20 minutová amnézia, ….:-) nastúpam ročne asi 100 km, zväčša na XC a prejazdím niečo medzi 12-14 000 ročne rekord som mal pred troma rokmi 18 000 tzn. niečo mám najazdené
    Práve preto sa do týchto debát skúsim nezapájať hoci mám celkom vyhranené názory a myslím, že každý tip bicykla (vrátane ebajku) si vyslovene užívam. Rád poskytnem priestor na diskusiu pre zástancov i odporcov, ale poprosím udržať diskusiu v rámci slušnosti, bez urážok, zosmiešňovania a hejtovania. Všeobecne na Reštartnisa platí

    Žiadna politika, žiaden hejt, osobné útoky a žiadne náboženstvo. Jednoducho negaučujme, nestresujme sa, odpojme televízor, apatiu, samotu, problémy a objavme čaro endorfínov, kamarátstva, prírody a pohybu. Chváľme sa výsledkami, lajkujme, motivujme iných, upozorňujme na skvelé akcie, píšme, dávajme fotky, komunikujme, tolerujme sa a podporme sa navzájom. Je to náš spoločný priestor. Beh, cyklistiku, turistiku i prárodu máme dúfam všetci radi, preto sme tu. Nerád by som bol, aby som musel kvôli osobným atakom a invektívam debaty cenzurovať. Vďaka. Peter Ertl. admin.

    Mimochodom kvôli objektívnosti chcem dodať, že Ďusa Kováča (autora článku) osobne poznám, je to môj dobrý kamarát. Roky jazdil MTB na Cannondale a verte, že tá posledná vec, čo mu chýba je kondícia. Jazdí aj autocross, a závodne preteká. Spúšťa na bajku zjazdy, ktoré by som si ja ani netrúfol. Sám potvrdí, že pred rokom som (ešte je to aj na FB niekde zachytené) vystupoval voči e-bajkom extrémne militantne. Dnes po osobnej skúsenosti som už oveľa tolerantnejší, ale svoje pre a proti sem nebudem dávať, aby som nikomu nejatril rany 🙂 Skôr sa pokúsim napísať vlastný článok o mojich skúsenostiach s jednotlivými tipmi bajkov, kde vás všetkých pre i proti pozývam na racionálnu a obohacujúcu diskusiu. 🙂

  4. Mňa by náhodou celkom zaujímal taký nestranný návod, ako si vybrať elektrobicykel. Tie cenové rozpätia sú veľké a bežný človek tomu veľmi nerozumie. Nie som žiadna freerajderka, skôr turistka ale rada by som vyskúšala.

    • Neviem či nestranný návod je dobrá voľba. Ja nie som nestranný lebo ebike mám vyše 2 roky a najazdil som na ňom, resp. na nich okolo 9000 km, a hlavne ich predávam ,takže viem porovnať.
      V prvom rade záleží n čo budem ebike využívať a potom koľko do toho chcem investovať.
      Ak to stačí na vozenie po meste , prípadne v obci na nákupy, tak stačí jednoduchší ebike s cenou okolo 1000 €. Tieto biky nie sú vhodné do terénu, lebo majú motor v zadnom kolese a úzke a hladké pneumatiky. Po cestách mimo miest a obcí sú vhodné trekkingové /s blatníkmi/ a crossové ebiky , ktoré sú tiež s pomerne úzkymi plášťami a cenami okolo 2000 €. Po lesných cestičkách a poliach sa lepšie jazdí na tzv. hardtailoch, ktoré majú iba odpruženú vidlicu a trochu širšie pneumatiky. No a do hôr a ťažších terénov sú vhodné tzv. full , čiže celoodpružené ebiky, ktoré sa ešte líšia podľa výšky odpruženia od cca 120 mm do 200 mm.
      No a v každej z týchto kategórií si môžete vybrať ebike podľa výbavy. od lacnejších komponentov až po špičkové, ktoré sa líšia hlavne cenovo.
      Úplne ideálne je navštíviť nás a získať podrobnejšie informácie a hlavne si vyskúšať niektorý zo zapožičiavaných ebikov. Zapožičiavame rôzne značky- Corratec, Haibike, KTM, rôzne kategórie – Croos, Hartail, Fully a rôzne stupne výbavy a je len na vás, ktorý ebike si nakoniec vyberiete a bude spĺňať vaše kritériá a požiadavky.
      http://www.ebikecenter.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *