Terchová na bicykli cez Dolinu Kúr a lúky

Terchová na bicykli sa dá zvládnuť viacerými cestičkami. Niektorí uprednostňujú trasu po novej cyklotrase s mostíkmi, avšak mne viac učarovala trasa cez Dolinu Kúr, popod kopce krásnymi lúkami až do Terchovej.

Okolo Vodného diela Žilina

Počasie teraz v auguste, je také skôr upršané, avšak nenechávam sa odradiť. Vyrážame teda zo Žiliny už ráno, aby sme predišli prípadnému dažďu. Okolo Vodného diela, popri Váhu až do Varína. Vo Varíne hore pod Jedľovinu. Je to trošku stúpačik, ale dá sa to zvládnuť.

Od smerovníka pod Jedľovinou nasleduje parádny zjazd lúkou do Doliny Kúr.

Dolina Kúr

Nachádza sa na severnej strane Malej Fatry. Preteká ňou rovnomenný potok. V hornej časti sa vetví na Kukurišovu, Prostrednú a Haviarsku dolinu. Vedie ňou modro značkovaný chodník do sedla Priehyb. Nájdete tu aj Kukuríšovu jaskyňu. Z Doliny Kúr pokračujeme hore smerom na Dolnú Tižinu popod Borovú skalu.

Borová skala

Borová skala ponúka peknú turistiku a výhľady. Učarovala mi už dávnejšie, avšak ešte som tam nebola. Nevedie tam žiadna značená turistická trasa. Hore ale vidno kríž. Vyzerá to, že tam ani tentokrát nejdeme, ale zrazu sa objaví akýsi chalan na bajku a pýta sa či nevieme kade na Borovú skalu. Zoslalo ho samé nebo.

Pozeráme teda mapu a prichádza nápad: „Ideme tam tiež“. Je to dosť strmý kopček. Kúsok ideme na bicykli, potom bicykle tlačíme, ale nakoniec sme ich odložili a rozhodli sa ten kúsok vybehnúť len tak. Bez bicyklov.

Z Borovej skaly je nádherný výhľad na okolité obce Varín, Krasňany a Dolnú Tižinu, na mesto Žilina a aj do Doliny Kúr. Je čas ale ísť dole a pokračovať v plánovanej trase.

Na Terchovú

V Dolnej Tižine trochu blúdime. Na tejto trase je to jediná dedina, do ktorej treba zísť. Chceme prejsť lúkou, takže zase šliapeme hore ďalším kopčekom, ktorý nemusíme. To však zistíme až hore. Na lúke sa pasú kravičky, takže zase dolu popod lúku ktorou sme tentokrát neprešli a ďalšími lúkami hore dole a zase hore…

Onedlho vyjdeme kúsok od Belských skál. Tam ale dnes nejdeme. Naša trasa pokračuje ďalej cez mostík ponad Beliansky potok opäť lúkami smerom k Bránici.

Hotel Bránica

MTB Terchová na bicykli

Pri hoteli Bránica hore popri vleku je to trošku strmšie, ale aj to sa dá zvládnuť. Opäť sme na lúkach. Prejdeme osadou Mažgúrovci, Podolinou, popri odbočke do doliny Obšívanka a sme v Terchovej.

Na konci však treba dávať pozor. aby sme nevleteli na družstvo. Treba to obísť sprava,  popod kalváriu Oravcové. V Terchovej už len zastávka v haluškárni a valíme domov po novej cyklotrase s prudkými mostíkmi (17% stúpanie). Neviem či plánujú po Varínke jazdiť parníky, ale to už uvidíme časom. Na rýchly návrat je táto cyklotrasa ideálna.

MTB Terchová na bicykli cez Dolinu Kúr: pekný výlet, aj keď sme trošku zmokli a nechýbalo ani blato. Ale to už k tomu patrí, nie vždy vyjde ideálne počasie.

Kardionápravník

Kardionápravník 2024

Po svojich alebo na bicykli. Rozhýbeme ťa. Nakazíme ťa endorfínom, pohybom a zdravým životným štýlom.

Katarína Syneková

Aktívna členka 7 kopcov 3 jazerá a Kardionápravníka.