Zimný prechod hrebeňom Malej Fatry

Vianoce sú krásne obdobie, ale nedá sa stále sedieť pri koláčikoch a rozprávkach. K Vianociam patrí aj krásne rozprávkové počasie, snehová nádielka. Tá tento rok cez sviatky nevydržala a tak sme sa s kamarátmi vydali na hrebeň Malej Fatry, kde snehu býva neúrekom. Zimný prechod hrebeňom Malej Fatry dal zabrať.

Dolina Kúr

Túru začíname z Doliny Kúr. Po daždi je potok rozvodnený a sneh roztopený. A tak hľadáme mostík, ktorý chýba, prebrodíme potok, ktorý pripomína rieku a konečne stúpame hore po modrej značke na Malý Kriváň.

V lese je skoro bez snehu. Avšak zdanie niekedy klame. Nad lesom vo výške asi 950 m n. m. sa začína objavovať snehu viac a viac. Nechýbajú ani snehové záveje a dokonca ani stopy od medveďa…

Sedlo Priehyb

Obúvame snežnice, brodíme sa v snehu, hmle a hovoríme si, že hore bude určite krásne. Do sedla Priehyb prichádzame ešte v hmle, ktorá sa však za chvíľu rozplynie. Sme tu akurát včas.

Malý Kriváň

Nad Malým Kriváňom je už modrá obloha a tak ideme najskôr tam. Krásne slnečné počasie nám navodzuje príjemné pocity z túry. Po zdolaní Malého Kriváňa schádzame späť do sedla Priehyb a pokračujeme na Stratenec, Biele skaly a Suchý. Náročné snehové podmienky nám uľahčujú snežnice.

Zo Stratenca na Suchý

Zdolávame Stratenec a nekonečné Biele skaly. Dávajú veru zabrať, ale krásne počasie nás neodrádza a tak pokračujeme. Konečne vidíme posledný vrch hrebeňa a zdá sa, že akurát zapadá slniečko. A tak rýchlo hore, na posledný vrcholček – Suchý.

Príroda sa nám odmenila krásnym západom slnka a keď sa otočíme vidíme nad hrebeňom aj krásny mesiac akurát v splne. Odtiaľto je už chodník vychodený, avšak riadne zľadovatelý. Ale aj na toto sme pripravení.

Pokračujeme dolu na chatu pod Suchým dať si niečo pod zub a už po tme schádzame naspäť do Doliny Kúr, kde našu túru končíme.

Zimný prechod hrebeňom Malej Fatry vyšiel opäť na 1*, s krásnym slnečným počasím a skoro bezvetrím.

Katarína Syneková

Aktívna členka 7 kopcov 3 jazerá a Kardionápravníka.