Ako sa výlet bajkom na Polom zmenil na Minčol

Nedávno ma v práci zastavil kolega, že by rád šiel na bajku na Polom, tento rok tam ešte nebol. Tak som povedala dobre a dohodli sme sa. Prišiel deň D a išli sme. Ja, manžel a kolega. Lenže mne sa na Polom moc nechcelo (chodím tam často), ponúkla som mu možnosť ísť na Sačné a ak bude chcieť môžeme pokračovať odtiaľ na Polom. Súhlasi aj on, aj manžel. To ešte ale netušili čo ich čaká. Vlastne ani ja. Výlet bajkom na Polom a Minčol, ktorý som vôbec nemala v pláne.

Turskou dolinou na chatu Sačné

Vyrážame okolo obeda zo Žiliny, cez lesopark, ponad Rosinu, popod Vlčín do Turia, Turskou dolinou až na chatu Sačné. Táto chata síce nie je pre verejnosť, ale sú tu krásne výhľady na Žilinu, lavička, miesto na oddych.

Cestou prišlo pár otázok typu: „Mňa by zaujímalo, kde je ten Polom. Keď som vyšiel z domu, mal som ho pred očami“. To som sa len pousmiala a povedala: „Neboj nič, tam za tým kopcom, teraz ho nevidno“.

Asfaltkou šliapeme bicyklami až na Sačné. Po krátkej pauze sa pýtam: „Ideme teda ďalej?“.
Odpoveď: „Jasné!

Križovatka Polom, Minčol, Sačné

Tak sme šli ďalej hore, až pod Minčol kde sa zvážnica križuje s modrou turistickou značkou z Višňového a ešte ďalej smerom na Polom. Cesta je pekná, hoci dosť poznačená ťažbou dreva. Ale dá sa vyjsť pekne na bicykli. Podľa mapy máme pokračovať po chodníčku „Taipan“ .

Priznám sa, že tadeto som ešte nešla, tak si manžel púšťa navigáciu. Zrazu sa cesta rozdvojuje. Pozerám teda mapu a v tom prichádza môj skvelý nápad: „Hore k delu je to len kúsok! Tých pár výškových vytlačíme!“

Výlet bajkom na Polom a Minčol.

Priznám sa, že tu som trošku zneužila situáciu a manželovu nevedomosť. Nepovedala som, že správna cesta vedie rovno :-). Vytlačili sme teda bicykle k delu – sedlo Okopy. Oddychujeme. A stále mi vŕta v hlave, veď na Minčol je to len kúsoček. Skúšam to navrhnúť, avšak toto už chlapi nechcú, nech nevymýšľam. Nenechávam sa odradiť. Na moje naliehanie mi vravia: „Tak choď, my ťa tu počkáme“. Tak teda idem…

Minčol

Minčol v Malej Fatre je nádherný výhľadový vrch vo výške 1364 m n.m. Po drine prichádza zaslúžená odmena v podobe krásnych výhľadov. Toto ja veru nemôžem obísť. Snažím sa veľmi nezdržiavať, aby nehundrali a idem dolu. Naraz pozerám, idú hore aj oni. Tak sa ešte chvíľu zdržíme, ale deň sa kráti, musíme ísť ďalej.

Pokračujeme späť po červenej cez sedlo Okopy, Saračníky na plánovaný Polom. Kto už išiel po červenej cez Saračníky tak vie, že sú tu veľké kamene. Toto veru pre mňa nie je, tak idem povedľa bajku. Chlapi to zjazdili hrdinsky skoro celé. Jeden cudzí chalan, ktorý ma stretol, si dokonca myslel, že som sa stratila. 🙂 Ale keď som mu povedala, že toto ja na bajku nedám, tak ma asi aj chápal. Nemám na to stavaný bicykel, ale hlavne ani odvahu. Ja som taký cykloturista. Ale nemám s tým problém. Po prejdení tohto náročného úseku prichádzame na Polom.

Polom

Polom so svojou výškou 1.010 m n.m. leží nad obcou Stráňavy. Kvôli rozsiahlej ťažbe vápenca je vrch z diaľky identifikovateľný. Aj napriek tomu, je odtiaľto krásny výhľad na Žilinu a celé jej okolie. Nedávno tu pribudol aj prístrešok. Polom je žilinskou legendou a výzvou pre cyklistov. Dá sa sem vyjsť na bajku zo Stráňav aj zo Strečna. Na vrchole sa nachádza aj pamätník, avšak ten tentokrát obchádzame. Ideme rovno na výhľadové miesto. Po krátkej pauze musíme dolu. Na konci výletu prichádza aj zaslúžené pivko.

Výlet bajkom na Polom a Minčol na 1*, presne taký, aké mám rada.

Kardionápravník

Kardionápravník 2024

Po svojich alebo na bicykli. Rozhýbeme ťa. Nakazíme ťa endorfínom, pohybom a zdravým životným štýlom.

Katarína Syneková

Aktívna členka 7 kopcov 3 jazerá a Kardionápravníka.