Krátky výlet do Nízkych Tatier a okolia Brezna

21. júna nám začalo leto. Počasie je, čo sa výletov týka, veľmi priaznivé a tak zvažujeme, čo s prichádzajúcim víkendom. Ocovi sme ešte na Vianoce kúpili vstup do múzea áut v Brezne, mama v Brezne študovala a tak voľba je jasná – vezmeme rodičov a krátky výlet do Nízkych Tatier a okolia Brezna, nech sa čosi dozvieme aj o tomto meste.

Tále

Ubytovanie sme si vybrali na Táloch. Rozprávkové Fairy Tale apartments. Prostredie pekné a plus je, že nemajú problém ubytovať nás aj so psom. Mínus je, že po pár hodinách od ubytovania prestala fungovať TV aj Wi-fi. Ale prišli sme si sem oddýchnuť od týchto výdobytkov modernej doby a tento výpadok sme prevádzke nehlásili. Namiesto toho sme začali s aktívnym odpočinkom.

Výlet do Nízkych tatier a okolia Brezna
Hrebeňom Nízkych Tatier

Čertovica

Vyrážame v piatok poobede. Šinieme si to cestou cez Čertovicu a manžel Ľubko ľutuje, že sme sa na Čertovici nezastavili aspoň na kávu. Pripomenuli by sme si časy, kedy sme za týždeň prešli hrebeňovkou Nízkych Tatier, boli sme tu na Čertovici presne v polovici našej púte a vyčerpaní sme sedeli a hľadeli na seba, čo nás ešte čaká. Dnes sú to už iba príjemné spomienky, aj keď občas bolestivé, keď si Ľubko spomenie, ako veľmi vtedy trpeli jeho kolená.

Interaktívne prvky náučného chodníka

Prichádzame do apartmánu a krásne sa rozprší. Aj taký dážď v lete má svoje čaro, zvlášť, keď ste už na izbe. Dúfame, že druhý deň nebude pršať. A ozaj. Druhý deň ráno sa budíme, neprší. Slnko už od rána začína pripekať. Cieľ je jasný. Trošku turistiky. Ale ozaj len trošku, aby sme rodičov neznechutili. Volíme Dedečkovu chatu.

Mýto pod Ďumbierom

Privezieme sa do Mýta pod Ďumbierom a popod vlek stúpame strmo nahor. V celom areáli sú zanietenci cyklistiky. Čo vám poviem, na Dedečkovej chate ste zhruba za trištvrte hodinku, ale dalo nám to v tom teple a sparne zabrať. Kým sme vyšli hore, mali sme mokré chrbty, krky, vlasy, ba hádam aj chlpy na nohách.

Výlet na Dedečkovu chatu

Dedečkova chata však za tú námahu stojí a určite vás očarí. Ochutnali sme tu vynikajúcu domácu kuchyňu. Samotná chata sa nachádza v kopcoch medzi Breznom a Bystrou. Chata bola po komplikovanej výstavbe v roku 2015 postavená na mieste pôvodnej chaty, z ktorej ostali len ruiny.

Dedečkova chata

Meno nesie chata podľa prvého majiteľa – breznianskeho hodinára-zlatníka, pána Karola Dedečka. Dokončil ju v roku 1946, no v roku 1949 bola vyvlastnená a prešla do správy štátu. Neskôr bola označovaná ako turistická útulňa bez hospodára. Turistickí veteráni si ju ešte pamätajú ako lyžiarsku ohrevovňu, kde podávali čaj zadarmo. Dnes na nás vykúka spomedzi stromov v štýle alpského penziónu.

V chate sa v podkroví môžete dokonca aj ubytovať. My sme však ubytovanie nevyužili a potom ako sme sa posilnili dobrým jedlom, vraciame sa naspäť do našich Fairy Tale apartmánov. Kúsok odtiaľ hneď vedie Náučný chodník Tále a tak sme sa rozhodli preskúmať ešte v sobotu i ten.

Náučný chodník Tále

Môžeme ho iba odporučiť. Vedie krásnym lesom, má dĺžku necelého kilometra a po ceste sa nachádzajú interaktívne prvky, ktoré zaujmú deti. A nielen deti. Zaujali aj nás – dospelých.

Interaktívne prvky náučného chodníka

Zahráte sa zábavné tripexeso, vypočujete dendrofón a po stiahnutí aplikácie „Lesní svet“ začujete aj vlka, či medveďa. Poslednou atrakciou na náučnom chodníku je replika medveďa hnedého v životnej veľkosti a malého medvieďaťa. Priznávam, že to bol práve môj high-light.

Náučný chodník Tále

Double red cars museum

No a v nedeľu navštevujeme Double red cars museum v Brezne. Prehliadka múzea nemusí byť len nuda. V tomto múzeu sa určite nudiť nebudete, to vám garantujem. Múzeum ponúka jedinečnú expozíciu športových a exotických áut a motocyklov. Nájdete tu cez 100 exponátov. Na prízemí sa nachádza aj reštaurácia, kde sa môžete chutne najesť. A bod k dobru, ktorý im pripisujeme, je povolený vstup so psom.

S kamarátom medveďom

Výlet do Nízkych Tatier a okolia Brezna

Víkend s rodičmi a Heidinou sme si užili. A myslím, že aj oni s nami. Veď reštart nie je len o lámaní rekordov a pokorovaní veľkých cieľov. Je aj o pohode, o zážitkoch a nových skúsenostiach. Užívajte leto. Aj dovolenka na Slovensku môže byť dobrý nápad.

andrea a lubos remekovci

Veční optimisti, nadšení turisti a dobrodružný milý mladý pár, ktorý so svojimi psami objavuje krásne miesta nielen Slovenska. Ďalšie články autora >