Na skladačke a vlakom: Slobodne a naľahko okolo Karpát, Moravy a Devína

Bratislavský cykloturistický sen sa splnil

Ak štartuješ z Račianskej strany a ideš objavovať Záhorie s Schlosshof

• Tam Os 3044 07:48 Pezinok 08:47 Plavecký Štvrtok
  • Späť Os 2025 16:10 Plavecký Štvrtok 17:09 Pezinok (ale aj 14:10, 15:10 prakticky v hodinovom takte)

Ak si Záhorák a ideš objavovať Karpaty z Račianske strany

• Tam Os 2043 06:34 Plavecký Štvrtok 07:40 Pezinok (fakt pre early birds) 🙂
  • Späť Os 3046 16:42 Pezinok 17:47 Plavecký Štvrtok
Karloveské rameno

Nové rozmery cykloturistiky v Bratislavskom kraji

ZSSK vypočuli cykloturistov a zaviedli nám priame vlaky okolo Karpát. Čo to znamená? Málokto si trúfa rekreačne sa prehupnúť cez Karpaty dvakrát za deň. Veľa rodín navyše bicykluje iba rekreačne. Popri Jurave, Morave, Devíne, Dunaji a tu je riešenie naporúdzi. Minimálne jednu, ak nie obe cesty si môžeš priblížiť vlakom bez prestupov.

„No bóže“, povieš si. Osobáky chodia v hodinovom tempe a na hlavnej stanici prestúpim. TO áno, ale to čakanie a skús to s bicyklom. „Nakladačka, vykladačka, čakačka“, to všetko je týmito spojmi eliminované. Pohodlný prevoz bicykla s nulovými zdržaniami pri prestupoch.

cyklotrasa Devín

Slobodne a naľahko okolo Karpát, Moravy a Devína

Jesenné dni sa skracujú a tak sme sa rozhodli spoje otestovať. Po práci na bajk, okolo Dunaja, Devína po úžasných moravských luhoch až do Devínskeho jazera. Odtiaľ vlakom až domov do Rače. Ak vlaky fungujú tak nebeská pohoda. Ak nie, trochu sa zapotíme a na teplú a včasnú večeru môžeme zabudnúť.

Devínske rameno

Na Devín

Vyrážame spod Starého mosta hneď poobede. Nádherné počasie nás sprevádza už na trase okolo Dunaja. Prvá zastávka až na Devíne. Niečo rastie, iné sa rozpadáva. Kedysi zrúcanina Devínskeho hradu z roku na rok vstáva z popola. Naopak stará rozvalina pri Dunaji už iba pripomína historický prírodný amfiteáter, kam som ešte ako decko volával potenciálne spriaznené spolužiačky. Komáre sú však skvelý motivačný nástroj. Zopár fotiek a šliapene ďalej. Ukazujem Milanovi Sandberg, jedno z najkrajších prírodných miest Devínskej Koliby.

Na Schlosshof

Mostu Slobody už nikto inak ako most Chucka Norrisa nepovie. Krásna spomienka na čas, kedy mesto vypísalo referendum o najkrajší názov mosta. 🙂

Most je super spojnicou Bratislavčanov na skvelé cyklotrasy po Rakúsku. Dnes to dávame po zámok a točíme naspäť.

Popri Morave

Čaká nás najkrajší úsek dnešného výjazdu. Po luhoch Moravy (bývalé pohraničné pásmo) kde cítiš priestor, slobodu a pripadáš si miestami ako v Zemanovom filme Cesta do praveku. Jazdu si predlžujeme čo najviac. Otáčame až pri Devínskom jazere. Čaká nás už iba posledný bod programu. Občerstvovačka U starého bicykla a (dúfame) priamy vlak domov do Rače.

Vystupujeme na Vinohradoch. Všetko vyšlo podľa plánu a my už vieme, že vydať sa po práci na druhú stranu Malých Karpát, užiť si po práci pohyb a prírodu, nie je žiaden problém. 🙂

Kardionápravník

Kardionápravník 2024

Po svojich alebo na bicykli. Rozhýbeme ťa. Nakazíme ťa endorfínom, pohybom a zdravým životným štýlom.

Reštartnisa

Dávame veci do pohybu. Nakazíme ťa endorfínmi, pohybom a zdravým životným štýlom. Pod touto značkou občas píše zakladateľ, administrátor a bloger projektu Reštartnisa Petere články na tému aktívny pohyb, turistika, beh, cyklistika, zdravá životospráva a životný reštart.