Rodinný cyklovýlet cez Gemerské spojky: jeden viadukt, dva tunely

Cyklovýlet cez Gemerské spojky – jedna výzva, jeden viadukt, dva tunely a dvaja MTB bajkeri.

V jednu teplú júlovú sobotu som sa rozhodol splniť si svoj dávnejší sen – prejsť bajkom po nedokončenej železničnej trati, známej ako projekt Gemerské spojky, ktorá mala spájať mestá Slavošovce a Tisovec.

Keďže môj syn Tomáš je tiež vášnivý bajker, neváhal ísť so mnou  prebádať túto málo známu lokalitu na Gemeri.

Koprášsky viadukt

Cyklodobrodružstvo začíname na Koprášskom (Mníšanskom) viadukte a pokračujeme prvým kratším Koprášskym tunelom. Stihneme v ňom len vyskúšať  krátku ozvenu a hned vychádzame z tunela a krútime ďalej do pedálov po železničnom viadukte.

Tunel pod Homôlkou

Cestou stretáme jedného pešieho zahraničného turistu s ktorým prehodíme pár slov a utvrdíme sa, že ideme správne k Slavošovskému tunelu. Po pár kilometroch prichádzame k informačnej tabuli pred vstupom do tohto najdlhšieho cyklotunela v Európe a tretieho najdlhšieho cyklotunela na svete.

Slavošovský tunel

Tunel je dlhý 2,4 km. Nevidíme si pred nos zapíname čelovky a obliekame bundy keďže v tuneli je aj počas  letných dní studená klíma. Ale inak je to príjemné osvieženie do tohto teplého dňa.

Je to pre nás nový veľký zážitok bajkovať cez takýto dlhý tunel cez ktorý mal premávať vlak.

Cyklovýlet cez Gemerské spojky

Počas celej jazdy tunelom sme nestretli žiadnu živú bytosť. Len naše hlasy sa ozývali v nekonečnej tme tunela. Po dlhšej dobe krútenia do pedálov sme zrazu zacítili závan teplejšieho vzduchu a to už vidíme malinké svetielko na konci nášho dobrodružstva. Tu už stretáme aj cykloturistov, ktorí sa tiež rozhodli prejsť týmto úsekom.

Návrat do Magnezitoviec

Po krátko občerstvení a fotografovaní sa vraciame späť tou istou trasou do Magnezitoviec. Cyklovýlet cez Gemerské spojky sa vydaril. 🙂

Kardionápravník

Kardionápravník 2024

Po svojich alebo na bicykli. Rozhýbeme ťa. Nakazíme ťa endorfínom, pohybom a zdravým životným štýlom.

René Sirota

volám sa René Sirota a žijem v mestečku Tisovec v severnej časti Gemera v území Muránskej planiny. Vo svojom voľnom čase veľmi rád chodievam do prírody na turistiku a popri tejto záľube sa rozvinula ďalšia vášeň - fotografovanie prírody a krajiny. Rád spoznávam nové miesta a regiony Slovenska a zachytávam ich cez svoj objektív.