Rovná hoľa, zimná túra s nádhernými výhľadmi v Nízkych Tatrách

Na dnešný deň  sme si vybrali nenáročnú zimnú túru na Rovnú hoľu, ktorá sa nachádza v NT medzi Jánskou a Bocianskou dolinou.

Z Vyšnej Boce na Bačovu Roveň

Túru začíname vo Vyšnej Boci. Keďže zimné strediská z dôvodu pandémie nefungujú, využívame na výstup zjazdovku v lyžiarskom stredisku Bačova Roveň. Podklad nie je ľadový, takže sa nezabárame, bez použitia mačiek stúpame nekonečne dlhou a pomerne strmou zjazdovkou.

Pohľad na Kriváň

Je luxusné počasie a už v polovici výstupu sa nám ponúkajú krásne výhľady na hrebeň VT s dominantným Kriváňom, takže ani nevnímame dĺžku zjazdovky. Pomaly sa dostávame k vrcholovej stanici vleku. Tatry vidíme v plnej kráse od Sivého vrchu až po Slavkovský štít. Pohľad pre Bohov.

Panoráma Vysokých Tatier

Na orientačnej tabuli si môžeme odkontrolovať presne štít po štíte, ak máme pochybnosti o ich poradí.

Občerstvíme sa a pokračujeme krátkym lesíkom ďalej na hrebeň. Nasadzujeme snežnice, lebo snehu pribúda a borili by sme sa po kolená. Stretávame čím ďalej tým viac skialpinistov pre ktorých je to obľúbená destinácia. Vychádzame z lesíka a pred nami sa otvorí Rovná hoľa, ktorá nie je nič dlžná svojmu pomenovaniu.

Rovná hoľa

Rovná hoľa je najvyšší bod rázsochy medzi Jánskou a Bocianskou dolinou. Je naozaj rovná a rozľahlá. Jej výšku 1723 m n.m. však predčia jedinečné panorámy okolia a hôr ktoré ponúka.

Miernym stúpaním pokračujeme po hrebeni a kocháme sa po pravej strane pohľadmi na celý hrebeň Západných a Vysokých Tatier a po ľavej strane hrebeňom Čertovice. Terén je miestami zľadovatený a miestami sú náveje.

Panoráma Tatier

Občerstvíme sa horúcim čajom a pokračujeme v miernom, ale pomerne dlhom stúpaní. Zvyšky kosodreviny, ktoré tam ostali po požiari sú pod snehom, takže povrch hole je takmer hladký. Paráda. Po príchode na vrchol nás čaká omrznutý smerovník a úžasný pohľad na majestátnu Štiavnicu, ktorá prekrýva Ďumbier. Vidíme aj časť Chopku a je odtiaľto krásny kruhový výhľad na všetky pohoria na vôkoľ.

Panorámy Tatier
Hrebene Nízkych Tatier
Nová hoľa

Fotoaparáty cvakajú a nikomu sa nechce ísť naspäť. Zjeme, čo sme si nabalili, ešte posledné pohľady a vraciame sa tou istou cestou.

Skalpinisti

Krásne prežitý deň. Vždy sa sem radi vraciame.

Ajka Tomanová

Volám sa Alena Tomanová. Narodila som sa a žijem v Banskej Bystrici, za čo som vďačná, lebo svoj voľný čas najradšej trávim v prírode a na horách a zo "srdca Slovenska" to mám do ktoréhokoľvek pohoria relatívne blízko. Najviac ma očarila zimná turistika. Neoddeliteľnou súčasťou mojich aktivít je fotoaparát, lebo fotenie prírody a krajiny je mojou druhou vášňou. Vnímam to ako dvojitý zážitok, lebo vo fotografíách si môžem kedykoľvek znovu oživiť krásne chvile strávené na horách. Všetky knihy zožltnú, ale kniha prírody má každý rok nové, nádherné vydanie. Hory sú môj kostol. Ajka Tomanová - Srdcom na horách >