strecing cyklisti

Základný strečing pre cyklistov

Cyklistiku určite nemožno z hľadiska posedu a jednostranného zaťaženia považovať za celotelovo vyvážený šport. Je však natoľko populárna a rozšírená a má toľko pozitívnych účinkoch, že popri behu a chôdzi je to jeden z najpopulárnejších športov dneška. Ak bicyklujete veľa a intenzívne, určite budete časom vnímať skrátenie šliach a svalstva. Vďaka obmedzenému krúživému pohybu pri šliapaní a temer trvalému posedu budete navyše cítiť tuhnutie svalov chrbta, šije aj ramien. Bez pravidelné strečingu po tréningu (naťahovania svalstva a šliach) sa časom nezaobídete. Strečing tiež vo významnej miere obmedzí, alebo podporí po-tréningovú regerenáciu a následnú výkonnosť v ďalších dňoch.

Pravdepodobne najhoršie následky na cyklistickú výkonnosť majú stuhnuté hamstringy (dvojhlavý stehenný sval na zadnej strane stehien).  Pokiaľ ich elasticita zaostáva za kvadricepsom (štvorhlavý sval stehenný) obmedzujú plné preťaženie nohy v dolnej úvrati a tým obmedzujú silu šliapania a výkon. Táto stuhnutosť často núti cyklistov znížiť posed a tým dochádza k ďalšej strate výkonu.

Základné cviky si pozrite na videu:

[plsc_columns][plsc_column desktop=“6″ tablet=“6″ mobile=“12″][plsc_youtube url=“https://www.youtube.com/watch?v=RFvPJNWCFP0″ width=“700″ height=“400″ autoplay=“no“ responsive=“yes“]Kvadriceps  (štvorhlavý sval stehenný) [/plsc_column][plsc_column desktop=“6″ tablet=“6″ mobile=“12″][plsc_youtube url=“https://www.youtube.com/watch?v=j10lwr50Jj8″ width=“700″ height=“400″ autoplay=“no“ responsive=“yes“]Hamstring (dvojhlavý stehenný sval)[/plsc_column][/plsc_columns]

Nesmieme tiež opomenúť precvičiť stuhnutosť chrbátu a šije, ktorá sa často môže zmeniť na chronickú bolesť.

[plsc_columns][plsc_column desktop=“6″ tablet=“6″ mobile=“12″][plsc_youtube url=“https://www.youtube.com/watch?v=h4jVOGz6Wt8″ width=“700″ height=“400″ autoplay=“no“ responsive=“yes“]Gluteal stretch (zadková šľacha)[/plsc_column][plsc_column desktop=“6″ tablet=“6″ mobile=“12″][plsc_youtube url=“https://www.youtube.com/watch?v=D8rKDM-S9TI“ width=“700″ height=“400″ autoplay=“no“ responsive=“yes“]5 základných strečových cvikov[/plsc_column][/plsc_columns]

Pravidelným a účinným strečingom pred i po jazde predídete nielen strate výkonu a chronickým bolestiam, ale tiež riziku úrazov a zranení.

[plsc_columns][plsc_column desktop=“6″ tablet=“6″ mobile=“12″][plsc_youtube url=“https://www.youtube.com/watch?v=vEFQMnDvEtM“ width=“700″ height=“400″ autoplay=“no“ responsive=“yes“]Lýtko a achilovka[/plsc_column][plsc_column desktop=“6″ tablet=“6″ mobile=“12″][plsc_youtube url=“https://www.youtube.com/watch?v=TMfOwDLPk2A“ width=“700″ height=“400″ autoplay=“no“ responsive=“yes“]Hip flexor strečing[/plsc_column][/plsc_columns]

Najdôležitejšie sú stehná a lýtka. To precvičete určite po každom väčšom výjazde. A dobrá masáž a ľadovanie tiež neublíži. Mnohí cyklisti v rámci regenerácie dávajú po tréningu nohy do ľadovej vody.

 

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

7 kopcov 3 jazerá 2020

5. ročník turistickej výzvy pre turistov, cyklistov a rodiny s deťmi.
Propozície

Rozhýbte sa s nami

7 kopcov 3 jazerá 2020

7 kopcov 3 jazerá 2020

7 kopcov 3 jazerá 2020 ZSSK restart challenge Toto leto bude o Slovensku. O turistike, cyklistike, výletoch a o horách. Zapojte sa do jubilejného 5. ročníka turistickej výzvy. 

VIAC »
Jesenna nakladacka

Kardionápravník 2020

Jesenná nakladačka Nalož si cez jeseň koľko unesieš, aby sme si v decembri s chuťou mohli dať krémeš a makovník 🙂 Pridaj km POHYB Beh, chôdza, nw a

VIAC »
Ďalšie články autora
Letná banícka fuška

Letná banícka fuška štartuje už 9. augusta

Letná banícka fuška je 3. bežeckým run podujatím série 4 Podoby Rákoša, ktoré sa koná v Rožňave. Behá sa na kopci Rákoš, ktorý sa nachádza v bezprostrednej blízkosti Rožňavy a poskytuje mnohé príťažlivé bežecké trasy.

VIAC »

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *