Zimná túra z Kraľovian do Párnice

Zimná túra z Kraľovian do Párnice cez Žobrák, Stoh a Osnicu nás privítala s kúskom magického čarovania. Ale poďme pekne od začiatku.

Kraľovany

Našu túru začíname ráno v Kraľovanoch. Ideme po zelenej značke na vrch Žobrák. Snehu postupne pribúda a tak obúvame snežnice. Každý krok nás privádza bližšie k vrcholu. Kto to pozná vie, že výstup na Žobrák je dosť strmý. Záveje, ale aj ľad, našu cestu trošku komplikujú, ale nevzdávame sa. Posledné dni dosť mrzlo, takže sme pripravení aj na zľadovatelé úseky. Striedame snežnice a mačky a uvedomujeme si, že táto trasa nie je len o fyzickej výzve, ale aj o odvážnom vstupovaní do sveta, ktorý nie je ľahký pre každého. Pre tých, ktorí sa odvážia však ponúka nezabudnuteľné zážitky.

Žobrák

Konečne sme hore, na prvom vrchole – Žobrák. Z vrcholu Žobráka síce nie sú výhľady, ale sme radi že sme tu. Náš výlet je naplnený neopakovateľnými zimnými scenériami a dobrodružným duchom.

Stoh

Pokračujeme ďalej na Stoh, počasie sa mení, prichádzame do hmly. Ale ako tak stúpame hmlou… Stoh nás víta kúskom magického čarovania. Na vrchole nás čaká odmena. Krásna inverzia, ktorá vytvára nezabudnuteľný pohľad na svet pod nami.

Okolité kopce vyčnievajúce z hmly vyzerajú ako ostrovy. Je to jednoducho krása ale musíme ísť ďalej.

Osnica

Osnica nás čaká už v hmle a tme. Hore sa nezdržíme dlho a s čelovkami pokračujeme zasneženou krajinou do Párnice.

Zimná túra z Kraľovian do Párnice je dlhá cca 25 km a v zimných podmienkach náročnejšia, preto treba zvážiť aj podmienky, aj kondíciu. Nám to vyšlo na 1*.

Katarína Syneková

Aktívna členka 7 kopcov 3 jazerá a Kardionápravníka.