Výlet za legendárnymi muránskymi buchtami

O šiestej ráno zazvoní budík. Najskôr si trochu pohundreme, že prázdniny a my musíme tak skoro vstávať, ale potom nás preberie myšlienka na krásny výlet. Tak dáme kávu a kakao, nejaké raňajky, zbalíme ruksak a vyrážame na cestu. Čaká nás dvojhodinová cesta (aj s cestnými obmedzeniami a nejakou tou prestávkou) a potom výlet za legendárnymi muránskymi buchtami

Sysľovisko a Veľká lúka

Naša prvá zastávka ide pravdaže ku syslíkom. Nabalené slnečnicou a mrkvičkou sa chystáme kŕmiť. Deti z toho majú obrovskú radosť. Keď sa sysľovisko naplnilo ľuďmi, pobrali sme sa my ďalej.

Zbojská

Auto sme zaparkovali pri salaši. Naša cesta však viedla najskôr na rozhľadňu. Sú z nej pekné výhľady. Samotná rozhľadňa je pekne udržiavaná a na medziposchodiach sa dozviete aj zaujímavé informácie z minulosti, sprevádzajú vás tam vypchané zvieratká a aj informačné tabule o Jakubovi Surovcovi.

Rozhľadňa Zbojská je začiatok náučného chodníka Jakuba Surovca. Ten sme momentálne neabsolvovali, nakoľko chodník vedie rebríkmi a je fyzicky trocha náročnejší.

Z rozhľadne sme sa radšej vrátili na salaš, kde sme dali nejaký obed a hneď pri salaši je predajňa s Muránskymi buchtami, na ktoré sme sa všetci tešili.

Muránske buchty

Potom, čo sme splnili náš cieľ a absolvovali sme na Muráni to, čo sme chceli, tak sa vraciame späť na Liptov. Ostalo nám ešte trocha času a domov sa ísť nechcelo, tak sme sa rozhodli, že si dáme ešte jednu rozhľadňu.

Bencúrova veža

Vybrali sme sa teda do Demänovskej doliny na Ostredok. Po ceste je rozhľadňa Bencúrová veža, z ktorej sú nádherné výhľady na Chopok, tretí najvyšší vrch Nízkych Tatier a Demänovskú dolinu.

Výlet za legendárnymi muránskymi buchtami sa vydaril. Prichádza večer a my sa plní zážitkov vraciame domov.

Ďalšie tipy na výlety okolo Liptova

Lenka Gejdosova-Fliegova

Pracujem ako učiteľka v MŠ, ako rodená Liptáčka mam rada prírodu. Od mala sme chodili po Liptove, v čase hubarskej sezóny na huby. Čo sa týka výletov, vyberám ich aj podľa vzdialenosti a finančnej situácie.