Dolomity, Lago di Sorapis

Po vyčerpávajúcom turistickom dni na Tre Cime volíme na druhý deň ďalšie jazero. Dolomity, Lago di Sorapis.

Večer v Kempe

Varíme večeru, oddychujeme, spíme, hráme karty. Podvečer, plní sily a energie vyrážame do Cortina de Ampesso. Elegantné oblečenie nemáme, deti majú len tepláky, my turistické oblečenie. Mesto je krásne, čisté, malebné ale nie úplne naša šálka kávy. Dávame obľúbenú Fragolu a cupitáme späť.

Podcasty restartnisa

Cortina

Ráno vstávame veľmi skoro. Počasie hlási poobede dážď. Tešíme sa na dnešný cieľ Lago di Sorapis. Už o pol siedmej začíname šliapať.

Som trochu smutná, drží sa nás mrak, Výhľady sú minimálne. Ale všetko sa pre niečo deje a teraz viem, že to bolo to najlepšie. Manžel sa bojí výšok. A ak by videl tú roklinu pod nami, asi by sme sa otočili. Turisti sme síce skúsení a trasa pri zachovaní všetkých pravidiel bezpečná ale pri troch deťoch nie vždy všetky pravidlá fungujú.

Bol jeden kritickejší úsek. Dve deti prešli s opatrnosťou ale náš najstarší poklad mal pocit sa predviesť, aké je to strašne ľahké. Tak veľmi sme s manželom po ňom kričali, že to bolo možno počuť až na Slovensko. Tlak aj tep na maxime ale s úsmevom kráčame ďalej. Rozmýšľam, či vôbec chápal prečo po ňom kričíme.

Lago di Sorapis

Tešíme sa. Náš cieľ Lago di Sorapis je už na dosah. Keď zbadáme tú krásnu farbu jazera, ostávame v nemom úžase. Máme silnú potrebu sa tej vody dotknúť, aby sme uverili, že to nie je len sen. Sedíme na brehu jazera a užívame si okolitú krásu.

Obídeme celé jazero, urobíme milión fotiek a vydáme sa na cestu späť.

Kúsok od jazera je chata Rifugio Vandelli, na ktorej sa výnimočne nezastavujeme. Bojíme sa dažďa. Voľba ísť skoro ráno bola skvelá. Turisti stúpajú smerom hore v zástupoch. Po 5 hodinách a 13 km sme späť pri aute. Dolomity, Lago di Sorapis nesklamalo.

Tak a teraz už len šup do kempu, zbaliť stan a cestovať domov. Zastaviť sa v Dolomitoch bola skvelá voľba. Celou cestou domov plánujem, čo všetko pozrieme nabudúce.

Do prvej časti: Dolomity, Tre Cime hike

Renáta Baďurová

Skvelá turistika, mama a účastníčka 7 kopcov 3 jazerá píše o svojich zážitkoch pri poznávaní krás Slovenska.