Pomôžte nám skvalitniť stránky

Rýchla chôdza – pohybový základ


Je to náš najprirodzenejší pohyb, ktorý vykonávame od mala. Chodiť môžeme 24 hodín denne 12 mesiacov v týždni. Chôdza na nás nekladie žiadne finančné nároky, nepotrebujeme chodiť na vzdialené miesta, nepotrebujeme skypassy ani žiadne drahé vybavenie. Iba čas a ochotu. Rýchla chôdza patrí medzi aeróbne aktivity. Môžeme zrýchliť metabolizmus, napomôcť spaľovaniu tukov a zlepšiť fyzickú kondíciu. Ak chudnete a cítite pri pokluse bolesti kĺbov, vymeňte kľudne beh za rýchlu chôdzu. Dokonca odporúčam začať opačným postupom. Najpr chôdza, potom rýchla a až potom, keď nenastanú žiadne komplikácie, zvoľte beh.


Je jedno ako začnete, ale začnite hneď.


Hneď dnes urobte pár kilometrov pešo. Vaša hlava bude chvíľu reptať, ale potom sa vám organizmus odvďačí. Neskôr si deň naplánujte tak, aby ste sa mohli pohybovať čo najčastejšie a čo najviac pri bežných presunoch.

  1. Na krátke vzdialenosti vymeňte auto za chôdzu.
  2. Namiesto výťahu používajte schody.
  3. Ak využívate MHD vystúpte o zastávku skôr a prejdite sa do práce alebo z práce pešo, postupne vzdialenosti predlžujte.
  4. Skúste ísť do práce peši.
  5. Zaplánujte si pohyb do denného časového rozvrhu. Zapojte doň rodinu, priateľov, psa, deti, …

Ani nebudete vedieť, ako ste prešli denne 5-7 km. Čo je mimochodom odporúčaná dávky. Lekári vravia, že by sme mali spraviť denne 10000 krokov, čo tejto vzdialenosti presne zodpovedá.

Postupne zvyšujte aj tempo. Ak nebudete v strese a dobre si veci naplánujete, časom sa na pohyb začnete tešiť. Odbúrate kopec stresu a zlepšíte svoju celkovú psychickú pohodu. Pravidelná chôdza môže byť tiež vynikajúcou prevenciou rakoviny prostaty a erektilnej disfunkcie.

Ak sa rozhodnete pre chôdzu ako vhodný druh pohybovej aktivity v rámci chudnutia, treba sa jej venovať pravidelne, vo vhodnej intenzite a dostatočne dlho.

Veľkou výhodou chôdze sú jej nízke nároky na pohybové ústrojenstvo. Preto je vhodná pre každého, aj pre ľudí s obezitou, pokročilou artrózou, či pre ženy, ktoré majú bolesti chrbta kvôli väčšiemu poprsiu a to im bráni vychutnať si pôžitok z behu. Rýchla chôdza vedie k zlepšeniu funkčnej zdatnosti srdcovo-cievneho systému, tonizuje svaly, hlavne stehná, lýtka a bedrá.  Chôdza predstavuje najmenšiu záťaž pre pohybový aparát. Chôdza v tempe je z hľadiska spaľovania tukov pri nadváhe jedným z najodporúčanejších športov. Ak chcete dosiahnuť výsledky a schudnúť, chodiť musíte minimálne 3x týždenne a minimálne 40 minút. Ak chcete ideálne chudnúť, nezabudnite sa hýbať na hranici 60% MTF (pozri tepové frekvencie). Rýchlou chôdzou si môžete zvýšiť svoju výkonnosť a až potom začať s náročnejšími pohybovými aktivitami.

A teraz … Choďte.

 

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

7 kopcov 3 jazerá 2020

5. ročník turistickej výzvy pre turistov, cyklistov a rodiny s deťmi.
Propozície

Rozhýbte sa s nami

7 kopcov 3 jazerá 2020

7 kopcov 3 jazerá 2020

7 kopcov 3 jazerá 2020 ZSSK restart challenge Toto leto bude o Slovensku. O turistike, cyklistike, výletoch a o horách. Zapojte sa do jubilejného 5. ročníka turistickej výzvy. 

VIAC »
Jesenna nakladacka

Kardionápravník 2020

Jesenná nakladačka Nalož si cez jeseň koľko unesieš, aby sme si v decembri s chuťou mohli dať krémeš a makovník 🙂 Pridaj km POHYB Beh, chôdza, nw a

VIAC »
Ďalšie články autora

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *