Singletrack Svätý Vrch 3-1 nad Borinkou

Ahojte, rád by som Vám dnes v krátkosti predstavil singeltrack:

Svätý Vrch 3-1

Je to veľmi dobre hodnotený 4 km dlhý singletrack. Je obľúbený, zelený (ľahký) a nachádza sa neďaleko Bratislavy, nad dedinkou Borinka ležiacou v údolí Malých Karpát. Túto  trasu pre horské bicykle je možné použiť v oboch smeroch a má ľahké celkové fyzické hodnotenie so 75 m zeleným stúpaním. V priemere trvá prejazd tejto trasy 22 minút.

Single track Svatý vrch

Pre mňa je pocitovo prejazd ľahší v smere od Svätého Vrchu na Biely Kríž, teda ako keby smerom hore.

V tomto smere sa teda začína v blízkosti vrcholu Svätý Vrch (445 m n.m.).

Prístupy na trail

Dostaneme sa sem jednoducho z Borinky použitím žltej cyklotrasy a žltej turistickej značky v celkovej dĺžke 3,1 km. TRASA GPX tu >

Alebo zo Stupavy od kostola použitím zelenej cyklotrasy a žltej turistickej od celkovej dĺžke 6,9 km. TRASA GPX tu >

Alebo z Bieleho Kríža nad Račou použitím zelenej alebo modrej cyklotrasy o dĺžke 1,3 km: TRASA GPX tu >

Výhľady

V týchto miestach na začiatku pri vrchole Svätý Vrch sa nám naskytnú pekné výhľady na zrúcaninu hradu Pajštún, ktorý sa nachádza hneď oproti cez údolie.

Pohľad na Pajštún

Cca 100 metrov ďalej máme výhľad na dedinku Borinka a do údolia  smer Stupava. Od týchto miest nám Svätý Vrch 3-1 pokračuje už len lesom bez ďalších výhľadov. Na trase sa striedajú menšie stúpania a klesania, ktoré nemôžu nikomu spôsobiť problém, na niektorých úsekoch ak si dobre zašliapete je jazda dosť rýchla.

Popis trasy

Zhruba v polovici trasy nám singletrack pretína modrá turistická značka smerujúca z Pánovej Lúky dole do doliny pod Dračím Hrádkom. Túto neodporúčam na bike v žiadnom prípade. Na začiatku má mierne klesanie avšak cca po 300 metroch začína veľmi prudké klesanie, ktoré zídu len tí skúsenejší. Kúsok od križovatky s modrou turistickou trasou pretína singletrack zelená turistická značka idúca zo Starej Rače cez údolie pod Dračím Hrádkom do Limbachu.

flow trail Svätý vrch 3-1

Táto zelená je na tom lepšie ako predchádzajúca modrá avšak zjazd po nej nie je tiež najľahší. Nesie sa údolím po šikmom chodníku plnom kameňov a koreňov. Hlavne je to turistická trasa takže opatrne…

Svätý Vrch 3-1 ďalej pokračuje 1,3 km a vyúsťuje na žltej turistickej značke smerujúcej zo Stupavy v blízkosti Jajcajovho kríža.  Tu končí alebo v opačnom smere začína.

Biely Kríž

Neďaleko odtiaľto (1,3 km) je cyklistami a turistami vyhľadávaná známa lokalita Biely kríž nad Bratislavskou Račou. Sú tu bufety, lúka, dá sa tu urobiť pekná prestávka.

Prístup na Svätý Vrch

• Začiatok singlu smer Biely Kríž –  súradnice: 48.2524153N, 17.0920297E
  • Koniec Svätého Vrchu smerom na Biely Kríž: 48.2477589N, 17.1284553E

Singletrack odporúčam aj pre úplných začiatočníkov.

Kardionápravník

Kardionápravník 2024

Po svojich alebo na bicykli. Rozhýbeme ťa. Nakazíme ťa endorfínom, pohybom a zdravým životným štýlom.

Adrián Kiripolský

Cyklistika je pre mňa jednoducho šport, ktorý zbožňujem. Znamená pre mňa prežiť život plný zážitkov. Tipy na výlety. Zážitky a adrenalín. To je to, čomu dávam prednosť. Či už z dobrého singlu alebo peknej trasy plnej výhľadov. Sledujte môj youtube kanál.Ďalšie články Adriána Kiripolského >.