Magnézia kontra Ľubovnianka

Nikomu, kto trochu intenzívnejšie trénuje netreba hovoriť o výzame dopĺňania Magnézia (Horčíka) do tela. Prieskumy ukazujú, že temer tretina našej populácie (celkovo, nielen športovcov) trpí jeho nedostatkom. Ten sa v organizme spája aj s nezdravým štýlom života, pitím alkoholu, kávy a výskytom obezity.

Horčík je po vápniku druhým najrozšírenejším prvkom v ľudskom organizme. Telo obsahuje 20–30 gramov horčíka. 50–70 % sa ho nachádza v kostiach, zvyšok vo svaloch, žľazách a v krvi.

Bežne dopĺňame horčík po väčšom športovom výkone. Pomáha udržiavať pružné svaly a predchádzať nepríjemným kŕčom. Horčík je však zodpovedný nielen za funkcie svalov a nervov, ale podporuje aj kontrolu cukru v krvi, krvného tlaku a dostatok antioxidantov.

Nemám rád tabletky a potravinové doplnky, preto som často siahal po skvelom prírodnom zdroji, minerálnej vode Magnézia. Bol som v obchode a nemali. Objavil som však náhodou jej alternatívu. Slovenská voda Ľubovnianka má temer tie isté, ak nie ešte lepšie vlastnosti, je cenovo polovičná a dostupná.

Kľudne ju vyskúšajte ako občasnú alternatívu.

Pre porovnanie:

Magnesia

  • Mg+ 170
  • Na+ 6,17
  • celková mneralizácia 788,00

Magnézia je oproti Ľubovnianke oveľa menej mineralizovaná. Preto je vhodná na každodenné pitie.

Ľubovnianka

  • Mg2+ 153,60
  • HCO3- 1489,4
  • Ca2 + 143,90
  • SO42- 12,50
  • Na+ 142,30
  • F- 0,24
  • celková mneralizácia 2032,00

S vysokým obsahom HCO3, Ca a Na. Oproti Magnézii je silne mineralizovaná, preto nie je vhodná na každodenné pitie. Vysoký podiel vápnika je však pre organizmus celkom dobrý. Vstrebanie horčíka totiž významne narastá, keď je doplnený vápnikom.

Ďalšie významné zdroje horčíka nájdete v nasledovných potravinách:

  • mandle, lieskové a vlašské orechy
  • kešu, píniové semená
  • špenát
  • surové ovsené otruby
  • kukuričná múka, cornflakes
  • pohánková celozrnná múka

Naše telo si množstvo horčíka reguluje samo, preto ho využije len toľko, koľko práve skutočne potrebuje. Horčíkom sa nemôžete predávkovať. Ak ho prijmete viac, telo ho vylúči. Pri zvýšenom potení ho vylučujete až o 25 % viac a pri strese je okamžitá spotreba horčíka dokonca až dvakrát vyššia!

Reštartnisa

Dávame veci do pohybu. Nakazíme ťa endorfínmi, pohybom a zdravým životným štýlom. Pod touto značkou občas píše zakladateľ, administrátor a bloger projektu Reštartnisa Petere články na tému aktívny pohyb, turistika, beh, cyklistika, zdravá životospráva a životný reštart.

Radi by ste niečo doplnili? Prihláste sa mailom alebo FB kontom.

Prejsť na začiatok