Ako chudnúť užitočne :-)

by

Opäť prichádza jeseň a s ňou záhradné povinnosti. Hrable, ručná kosa, sekera, píla. Skúsil som odstaviť všetku mechanizáciu (traktor, kosačky, vertikutátor, štiepačku) v garáži a rozhodol som sa vyskúšať aktívny tréning s nástrojmi, ktoré používali už naši dedovia. Výsledok 5 hodinovej makačky sa dostavil. Ráno som sa nemohol ani postaviť.  Predstavte si taký obyčajný pravidelný pohyb s ručnou kosou. Alebo hrablami. Lepší core training si ťažko predstaviť. Skúste s kálacou sekerou hodinu intenzívne kálať drevo. Taký silový tréning v žiadnom fitku nenájdete. Ste pritom s rodinou a žena Vás má rada, lebo veci okolo domu sa hýbu. 🙂

A potom zaslúžené jedlo. Viete o tom, že upracovaný človek má tendenciu zjesť temer dvojnásobok toho, čo bežne? Tiež, ak sme vo väčšej spoločnosti, skonzumujeme pri socializácii o 44% viac, ako keď sme doma sami? Kecáte, ďobete, zapíjate a tlačíte veci, ktoré by Vás inak ani nenapadli. Úplný prúšvih je dojedanie zo stola. Dávajte pozor na nekontrolovaný príjem.

Mám kamaráta, ktorý akoby mal pásomnicu. Stlačí toho 3x viac, ako ja a stále má 72 kg. Keď sa kontrolujem, on sa len smeje. Tá jeho žravosť je chytľavá, nákazlivá. Ak som hladný, lepšie s ním nebyť. 🙂

Vašu nadváhu tiež ovplyvňuje výber reštaurácie. Už len pri bežnom obedovom menu. Rýchle občerstvenia typu kus pizze, hamburger a pod… považujem za naprosté kalorické bomby z tých najlacnejších a najnezdravejších surovín. Ak tam vôbec niečo zdravé je. Fast food mám pod kanceláriou. Často ma fascinuje, ako tam sedia maminky s deťičkami a vykrmujú ich týmto tukovým odpadom. Hranolky, cheeseburger, k tomu cola a navrch smotanová zmrzlina. Ani im nedôjde, ako tým deťom ubližujú. Nielen nekontrolovaným príjmom kalórií a potenciálnou nadváhou, ale najmä návykom.

Je tu jeseň. Vypadnite von na slniečko, nech Vás dobije a dodá Vám energiu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *