Jesenný cyklovýšlap na eTríbeč

by

Babie leto sa toho roku ukázalo o pár dní neskôr. Čistá obloha, teplo, temer bezvetrie, ideálne počasie prevetrať hlavy. Jesenný cyklovýšlap s E BIKE CENTROM na eTríbeč. To e znamená fakt, že sme prvýkrát sadli na e-bajky s cieľom vyskúšať ich limity. Opak bol pravdou. Bajky prevetrali nás.

Celoodpružené čistokrvné tátoše s motormi Bosch Performance CX sa chvália tým, že zvládnu na jedno nabitie aj 100 km trasu. Závisí to najmä od pomoci, ktorú si od Boschu vyžiadate. Módy eco a tour sú skôr na výkon, s módmi sport a turbo to však naplno roztočíte. Ale zaskuvíňa aj baterka. Najmä v kopcoch. Keďže som čistý XC-čkár, začal som zľahka, bez motora. Bol som prekvapený tým, ako ľahko bicykel s plusovými plášťami ide. Priznám čakal som väčší odpor. Moje hrdinstvo však vydržalo iba po prvý kopec. Zvedavosť nedala a ja som prvý krát zažil cestu hore v rýchlosti pre mňa nevídanej. S týmito plášťami a týmto nádobíčkom je každý kilometer po asfalte hriechom. A toho sme sa držali. Cítiac obrovskú výkonovú rezervu pod sebou pustili sme sa objavovať aj chodníky, na ktoré by som štandardne nešiel. Povestné lámačky v 24% stúpaniach sa nekonali. Namiesto endorfínov nabehol aj do kopca adrenalín. Len sa nevykotiť.

Zoborská lesostep a hrad Gýmeš

Skutočný adrenalín však prišiel až na trailoch v záverečnej etape tesne pod vrcholom. Pluskové pneumatiky sa valili cez kamene, haluze a polámané konáre ako traktor. Ako tank. Umiestnenie motora a baterky v spodnej časti má tiež svoj význam. Posunie ťažisko o hodne dole a vy zrazu dávate zákruty, aké by ste ani neverili, že dáte. Nikdy som nebol drsným downhillistom, ale tieto plášte posunuli zábavu v lese na úplne nová level.

Áno e bajk pomáha, je to o výkone ale je to najmä o zážitku. A adrenalíne. O prejazdoch, ktoré si možno inak netrúfnete. Trasy sa predĺžia a človek zažije veľa zábavy. Pokiaľ …nedáš papuláka.

Tríbeč je na jeseň nádherný. Plný farieb a života. Najúžasnejší je však južný pohľad na Zoborskú lesostep a hrad Gýmeš. Pokoj a pohoda. To je to, čo ma na horákoch baví.

Na e-bajkoch sme sa bláznili niekoľko hodín po tých najvychytenejších trailoch. Na konci sme nastúpali čosi vyše kilometra a atakovali sme 40 km vzdialenosť v naozaj ťažkom teréne. Baterka na konci stále ukazovala čosi viac ako polovicu kapacity. A to nie som najľahší. Dobré.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *