Cez jazero Lagoa do Fogo na Santa Barbara Beach

Ráno vyrážame k jazeru Lagoa do Fogo, inak prezývané aj Ohnivé jazero. Je to kráterové jazero v stratovulkáne masívu. Je najvyššie položeným jazerom na ostrove São Miguel. Vláda tu nepovoľuje budovať žiadne stavby v okolí, a ani sa im nedivím, nechcú ničiť prírodnú krásu. Parkujeme na parkovisku pri autobusoch, z ktorých sa rútia davy turistov.

Lagoa do Fogo

Ľubko hľadá vhodné miesto na vymočenie sa, avšak, je to márne, všade sme prenasledovaní davmi. Zostup k jazeru je trochu obtiažnejší pre osoby menšieho vzrastu, ako som ja. Sú tu veľké schody, ale napokon úspešne zostupujeme až dole, aby sme si jazero obišli. Z oblasti kam ideme sa vracajú turisti s prázdnym výrazom v tvári. „Podobné pohľady som videla v dokumente o vojakoch vracajúcich sa z boja, volá sa to PTSD – post-traumatický stresový syndróm.“

Dole pri jazere Fogo

Vtáky

Nakoniec zastavíme jeden takto traumatizovaný pár a pýtame sa, aká bola prechádzka okolo jazera. Chvíľu na nás civia a potom chlapec vykoktá „Č-Č-Čajky.“ Zavládne ticho. „…zlé čajky,“ dodá slečna, ktorá pozerá niekam do diaľky cez nás. Čakáme či túto myšlienku rozvinú, po chvíľke ticha sa len dajú znovu do pohybu smerom k parkovisku.

Viac-účelový stíhací stroj "čajka" na bojovej misii pri nálete na (nás) pozemný cieľ
Viac-účelový stíhací stroj „čajka“ na bojovej misii pri nálete na (nás) pozemný cieľ

Útok čajok

My pokračujeme, jazero Lagoa do Fogo je naozaj nádherné a krištálovo čisté. Prichádzame do oblasti, kde kamienkovú pláž začína lemovať vysoká tráva. Neviem ako presne opísať nasledujúce udalosti, ale ak ste videli horor Alfréda Hitchcocka Vtáci z roku 1963, tak máte predstavu.

Frekvencia, intenzita a zúrivosť leteckého útoku vodných vtákov stúpa každým ďalším krokom. „Majú vzdušnú dominanciu,“ kričí Ľubko a velí ústup. Ako sa vzďalujeme od vysokej trávy, útok ustáva a my počítame straty. „Dostali ťa.“ vraví Ľubko a ukazuje na zelený vtáčí kakanec na mojom rukáve.

"odparkovaná" dvojica čajok na kamienkovej pláži
„odparkovaná“ dvojica čajok na kamienkovej pláži

Santa Barbara Beach

Napriek tomuto zážitku sme stále opojení scenériou tohto jazera a vraciame sa k autu. Je len skoré poobedie a zvyšok dňa trávime na pláži Santa Barbara kúsok od dedinky Ribeira Grande na severnom pobreží ostrova. Pláž z čierneho vulkanického piesku je poloprázdna, voda je trošku studenšia než povedzme v Grécku, ale aspoň osvieži. Vlaje červená zástava a miestny Baywatch má oči na pozore. Vlny si vychutnávajú miestni surfisti, my vieme surfovať akurát tak na internete. Vyzerá to ako zábava a sú tu aj školy surfovania, ale surfovanie nie je „skill“, po ktorom prahnem. Ľubko navrhuje, že by som sa mohla naučiť základy a že by som si doma mohla dať žehliacu dosku do vane a on by mi robil vlny, aby som sa mohla ďalej zdokonalovať, ale tak nejak cítim, že by to nebolo ono.

Santa Barbara beach

Ďalší deň sobota. Rozhodli sme sa trochu si prispať a na výlet vyraziť neskôr. Čaká nás trek ku vodopádu Salto do Prego.

Veľké finále Azorských ostrovov zavŕšime vo Ferraria Hot Springs, prírodných termálnych prameňoch priamo v Atlantiku

Azorské ostrovy čo vidieť, kam ísť

Kedy ísť na Azory?

Na Azorských ostrovoch sú počas celého roka mierne teploty, ale počasie je veľmi nestále. V lete je menej zrážok ale treba myslite na turistické nepremokavé vybavenie a opaľovací krém. A kedy je najlepšie ísť na Azorské ostrovy? Azorské ostrovy majú turistickú sezónu po celý rok.

andrea a lubos remekovci

Veční optimisti, nadšení turisti a dobrodružný milý mladý pár, ktorý so svojimi psami objavuje krásne miesta nielen Slovenska. Ďalšie články autora >